Gå til innhold

Dere som hadde bekkenproblemer da dere var gravide..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble dere gode rett etter fødsel??

Jeg har vært i kjempeform hele svangerskapet frem til uke 32. De siste ukene har jeg vært kjempedårlig av mange grunner i tillegg til at bekkenet mitt er helt for jævlig!!!!

Hadde det ikke sist..

Kan jeg forvente å bli helt god når gutten min er ute?? Er det det vanligste? Min mor sliter enda med bekkenet sitt, 28 år etter siste fødsel..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg hadde mye plager med andremann og sleit veldig etter fødsel. Spesielt de første 6-8 mnd. Men så gikk det seg veeeldig gradvis til og nå får jeg bare litt smerter oen ganger rundt mensentider.

Skrevet

Hos meg forsvant det veldig fort iallefall. De første par dagene hadde jeg litt gangsperre, og hadde vondt for å gå til siden og sånt f.eks. Men plutselig var det borte:)

Det er derimot veldig mange som sliter med bekkenet i lang tid etter fødselen, og det håper jeg du slipper.. Uff, bekkensmerter er noe virkelig herk!

Jeg hadde forresten vondt helt fram til jeg la meg på senga og ble kjørt opp til operasjonssalen, så det ble ikke noe bedre dagene før fødsel nei..

Skrevet

Etter første fødsel var det helt borte rett etter fødsel.

Mens jeg sliter ennå litt etter andre fødsel, var ille et par mnd eller så etterpå men ble bedre og bedre nå er ho 16 mnd og jeg merker det bare noen dager innimellom. Da gjerne på kvelden hvis jeg har vært veldig aktiv på dagen med gåing bæring og annet.

Skrevet

Hos meg ble det helt borte etter fødsel, men jeg var også mye bedre på slutten, sikkert etter at gullet festa seg. Denne gangen har jeg også kraftig bekkenløsning, så håper jeg slipper unna etter fødsel denne gangen også. Har begynt med krykker og det hjelper masse. :)

Skrevet

Hei

Jeg hadde ingen bekkenproblemer første svangerskap, andre derimot kom det tidlig og varte helt til lille-smurfen ble født. Har ikke hatt en dag med ubehag siden fødsel.

Så det er som du jo vet med tanke på din mor og andre som svarer tråden her ikke alle som blir bra, mens andre blir bra. Det finnes håp :-)

Skrevet

Jeg hadde bekkenløsning siste 5 månedene. Fikk tilrettelagt på jobb (sykepleier), men ble likevel sykemeldt 100 % siste 3 mnd. Ble så og si helt bra igjen etter fødselen. Tok ca 2 uker så var jeg fin igjen, men kjente forbedring allerede etter 1 dag (men da var alt annet vondt...). Nå er det snart 5 måneder siden fødselen. Jeg kjenner det litt hvis jeg går i tung snø, løper eller lignende så helt bra er jeg nok ikke, men ingen ting jeg kjenner sånn veldig i hverdagen.

Skrevet

I første svangerskap var jeg ikke _veldig_ plaget, men nok til at jeg var 40% sykemeldt de siste ukene. Frisk som en fisk allerede på barsel.

I andre svangerskap var BL verre og jeg var skm hele svangerskapet. Merka noe bedring på barsel, men første 2 ukene hjemme var VONDT. Plutselig dro jeg på foten og slet med å gå opp trappene og måtte alltid gå med venstre fot først for hvert trinn. Å gå opp noe så høyt som sofaen var umulig. Men det gikk over i løpet av ei uke eller så og etter det har jeg knapt kjent noe. Bare for å plumpe ut med noe flaut så er det bare enkelte (helt vanlige) samleieposisjoner som skaper ubehag, men til "hverdags" merkes ikke noe.

Skrevet

jeg fikk bekkenløsning i syvende måned, og ble sykemeldt 50% fra jobben, gikk noen uker, så ble jeg sykemeldt 100% da bekkenløsningen ble raskt verre. når jeg slappet mye av og ikke gjorde noen tunge løft og tok dagene som de kom var ikke bekkenløsningen så veldig vond, men etter fødselen fikk jeg veldig vondt i bekkenet, klarte nesten ikke å gå, måtte gå med museskritt for å komme meg fra sykesengen til toalettet, og jeg klarte ikke å komme meg opp i sengen uten hjelp på barsel, og klarte ikke å stå og holde babyen min, måtte sitte (heldigvis fikk sambo overnatte) ble litt bedre når jeg kom hjem, men sambo måtte ta seg fri for å være hjemme med oss, jeg klarte ikke å løfte babyen så mye, men jeg ble bedre etterhvert og etter fire uker var jeg helt fin i bekkenet. merker ingenting til bekkenet nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...