JuniAnkerHansen Skrevet 31. januar 2010 #1 Skrevet 31. januar 2010 Er så usikker på hva som anbefales ifhl. til når man kan slutte med barnesetet i bilen......
Jojo x3 Skrevet 31. januar 2010 #2 Skrevet 31. januar 2010 Dette står på Trygg trafikk sine nettsider: Trygg Trafikk anbefaler sterkt å bruke bilstol med rygg hele veien til barnet er 135 - 150 cm høyt, eller passerer vektgrensen på 36 kilo, og ikke lenger trenger spesielt sikringsutstyr. Ellers står det at bilpute også er godkjent for denne høyde/vektklassen. Du kan lese mer på trygg trafikk sine nettsider. Kjenner mange som har barn fra 6-7 år som kun sitter på pute. Mine er så små at de enda sitter i bilseter/stoler.
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 31. januar 2010 #3 Skrevet 31. januar 2010 Hva mener du nå? mener du stol med integrerte seler eller mener du pute med rygg eller noe annet? Ser at jenta mi på 4 år og 3 mnd snart blir for stor til bilstolen, men vi har da pute med rygg hun skal bruke. Har den allerede innstallert i den ene bilen, og hun har allerede brukt den lenge i den bilen vi bruker minst, og på de korteste kjøreturene.
Agehya Skrevet 1. februar 2010 #4 Skrevet 1. februar 2010 Mine to på 7 og 4,5 sitter i putestol (pute m/ rygg), men jeg ser at mange i storesøsters klasse sitter på kun pute eller uten noe. Jeg har forklart henne hvorfor hun skal sitte i putestol, og hun skjønner det. Samtidig har hun fremdeles lett for å sovne i bilen, og merker selv det er mer behagelig med putestol. Lillesøster på 4,5 har hatt putestol en god stund nå, og kommer til å sitte i den lenge.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå