Gå til innhold

stram tisselukt av babyen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi er to mnd og i det siste har det vært en sterk tisselukt av henne selv om hun knapt har rukket å tisse i ny bleie. Trodde først det kunne være bleiemerket men har nå skiftet og det lukter like stramt. Med en gang jeg løfter av dyna, eller tar av utedressen kommer tisselukten. Så jeg kjenner det altså igjennom klærne. Er dette normalt? Bør jeg være urolig, ringe fastlegen i morra kanskje?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan jo tenkes at babyen rett og slett trenger mer drikke.

Om man har lite væske, så lukter det ekstra av urinen. Men hør likevel med legen.

Skrevet

Kan også hende at luktesansen din er bedre, eller om du bruker pampers..

Jeg husker det samme skjedde med datteren min, men det var en blanding av Pampers og min egen luktesans tror jeg.

Skrevet

Kanskje det er urinveisinfeksjon! Det kan lukte stramt, og gjør vondt!

Skrevet

se etter tegn på smerter, event farge på urinen? min datter har hatt uvi to ganger, og da lukter det type gjennom dressen. Første gang skrek hun masse i smerter, og dro bena opp mot magen, hadde mørk farge på urinen. fikk antibiotika i 10 dager og var bedre etter 1 dag..

Andre gang merket jeg det på farge og lukt, men hun skrek ikke så mye, for var syk med feber og ørebetennelse i tilegg og sov masse, fikk da antibiotika i 5 dager.

Ta å kjøp urimax poser på apoteket og ta hun med til legen og test urinen.. det kan være veldig vondt for de små om det er UVI, urineveisinfeksjon. Det kan være farlig om det går videre til nyrebekkenet, men da må de gå med det lenge tror jeg.

ring legen å hør du! lykke til

Skrevet

Tusen takk for svar:)

Det virker ikke som hun har vondt, men sover VELDIG mye. Tror jeg kjøper urimax poser og ringer legen i morgen for å være sikker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...