Gå til innhold

Lav stimulert ivf - CFC

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er et års tid siden, så mulig prisene har forandret seg litt. Betalte 9000 dkk for behandling, 900 for donorsæd og ca. 6000 norske tror jeg vi kom frem til at det ble for hormoner. Dessuten noen gynekologturer, som for vår del ble ekstra dyre - med scanning i romjul og rundt nyttår ble det et par-tre privatklinikker før Ullern var ferdig med ferien.

Behandlingen var grei nok. Pergotime, gonal-f-sprøyter og orgalutran-sprøyter, ovitrelle 36 timer før uttak og progestan i etterkant. Jeg raste opp i vekt og ble et hormontroll uten like under behandlingen, men siden det bare var to uker var det jo til å leve med. Scannet tre-fire ganger i løpet av de ukene.

Fikk ut 11 egg; 8 befruktet, seks på frys og to satt inn (fikk velge antall selv). Det var visstnok uvanlig å få ut så mange (mener det stod at 1-5 var vanlig ved lavstimulering i brosjyrene deres). Ett egg festet seg og er fire måneder gammel forkjøla og grinete baby nå.

Masse lykke til, både med testing og eventuell ivf!

Jeg skal forhåpentlivis ha lavstimulert ivf på cfc om et pr mnd.

Men er det sikkert at de fortsatt tilbyr det? Det står ikke noe om det på nettsidene til cfc..hmm. Jeg har i hvertfall hørt at det kosta ca 10000 norske inkl. donorsæd i 2009!

Hei

Det koster 7000 danske kroner + donorsæd.

Jeg gjorde det i høst, men var dessverre ikke like heldig som Shute, men det var nok pga alderen. Fikk ut 2 egg - ingen ble befruktet.

Betalte da bare 4000,-

Det er jo en mye mindre omfattende på aøøe måter, så det er topp hvis det funker. Jeg hadde forsøkt hvis Lindenberg synes det er en god ide :o)

Annonse

Huff, jeg var visst ikke helt med tidligere i dag..jeg mente selvfølgelig: Lykke til Ugla!!

Vet ikke helt når jeg ringer, men blir i løpet av uka, skal huske å oppdatere :)

Men satser på at du ikke trenger noe mer hjelp, for nå er gullegget lagt! :)

Vil bare tipse om at Haugesund har fått avtale med en dansk sædbank nå, slik at vi kan få muligheten til å betale for danske strå hvis man ikke ønsker å stå på "venteliste" for de edle norske dråpene. På den andre siden har vel Haugesund enda færre "egne" donorer enn Riksen såvidt jeg forstår, så der blir det jo sikkert enda lenger ventelister på de stråene...

I og med fritt sykehusvalg, kan du kan be legen sende henvisningen dit du ønsker behandling, og man skal få billigste reise og opphold dekket ut fra det jeg forstår

Ja var det jeg også fant ut. 900dkk for donorsæd kommer i tillegg.

Ang kostnader for medisiner, så er det veldig individuelt. Men iom at det er lavstimulert. og hvis du følger normalt oppsett med pergo først og så sprøyter + eggløsningssprøyte, blir det ca 2000,- Og så kan det komme litt ekstra hvis du skal ha noe annet også, f.eks. Crinone e.l.

Du får si ifra hvis du finner ut noe mer da :)

Ja var det jeg også fant ut. 900dkk for donorsæd kommer i tillegg.

Ang kostnader for medisiner, så er det veldig individuelt. Men iom at det er lavstimulert. og hvis du følger normalt oppsett med pergo først og så sprøyter + eggløsningssprøyte, blir det ca 2000,- Og så kan det komme litt ekstra hvis du skal ha noe annet også, f.eks. Crinone e.l.

Du får si ifra hvis du finner ut noe mer da :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...