jubajuba2 Skrevet 31. januar 2010 #1 Skrevet 31. januar 2010 Jeg er alene med 2 små, har ingen egenkaplital og er student. Mamma har sagt at hun gjerne kunne tenkt seg å hjelpe meg til å kjøpe noe eget, kan vi ta opp lån sammen men ikke bo sammen? Er det best å søke lån fra komunen? Noen som har fått lån som alenemor og student?
Gjest Sekretøsa Skrevet 31. januar 2010 #2 Skrevet 31. januar 2010 Hun kan enten ta opp lånet i sitt navn, eller stå som kausjonist for deg. Ingen krav til at dere må bo sammen.
ventejenta Skrevet 31. januar 2010 #3 Skrevet 31. januar 2010 Det er flere alternativer så vidt jeg kan se. 1: Du kjøper, og står som eier, hun er kausjonist for deler av lånet. 2: Du kjøper, og står som eier, hun står som medlåntaker, altså f.eks. halve lånet står i hennes navn (da må hun ha sikkerhet i sin egen bolig, tror jeg). 3: Dere kjøper f.eks. halve huset/leiligheten hver, og har halve lånet hver. 4: Hun tar opp lån med sikkerhet i sin egen bolig, og låner så pengene videre til deg. Du bruker dette lånet som egenkapital overfor banken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå