Live_79 Skrevet 31. januar 2010 #1 Skrevet 31. januar 2010 Vi gir enda mme til vår ettåring. Han får kun en stor flaske på kvelden, drikker vann resten av dagen. Vi prøvde en gang å gi kumelk istedet for mme en kveld, og da var han våken store deler av natten. Han ble syk like etter, så nå er jeg usikker på om det var melken eller sykdommen som holdt ham våken. Hva er deres erfaring ift tilvenning til kumelk? Hvordan har dere gjort det?
lille sprelle Skrevet 31. januar 2010 #2 Skrevet 31. januar 2010 kan være han reagerer på melk. Vær obs på konsistens/farge på avføring.
Gjest Skrevet 1. februar 2010 #3 Skrevet 1. februar 2010 Kumelk kan være veldig hardt for de små magene i begynnelsen, og det er ganske normalt å få litt vondt i magen tror jeg. Datteren til ei venninne slet veldig med innføring av melk, derfor var jeg obs når vi begynte. De måtte slutte helt og prøve igjen - og igjen - tror ikke hun drakk melk ordentlig før hun var 2 år... Vi startet med noen få slurker om dagen, og trappet opp gradvis over flere uker. Merket ingenting på jenta mi, men det er ganske vanlig å få vondt i magen tror jeg. Vær også obs på at de ikke skal ha mer enn 5 dl ca med melkeprodukter om dagen, inkludert yoghurt.
Maya_1 Skrevet 1. februar 2010 #4 Skrevet 1. februar 2010 Jenta vår fikk diaré med en gang vi begynte å gi vanlig melk, men jeg vet ikke om det skyldes melken eller noe annet smittsomt. Vi droppet melken til hun ble bra igjen i magen, så begynte vi litt mer forsiktig igjen, men ingen fler problemer. Hva med å prøve melken til frokosten? Så han ikke blir liggende våken om han får vondt i magen.
Maya_1 Skrevet 1. februar 2010 #5 Skrevet 1. februar 2010 Jenta vår fikk diaré med en gang vi begynte å gi vanlig melk, men jeg vet ikke om det skyldes melken eller noe annet smittsomt. Vi droppet melken til hun ble bra igjen i magen, så begynte vi litt mer forsiktig igjen, men ingen fler problemer. Hva med å prøve melken til frokosten? Så han ikke blir liggende våken om han får vondt i magen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå