Gå til innhold

Kulde og trilling

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva setter dere som maxgrense på temp når dere skal ut med en 5 mnd gammel baby? Vi skal til fysio etter helgen, det er meldt 14 minus og vi må trille et stykke fra der vi parkerer bilen. Ville dere tatt sjansen, pakket på ungen godt med klær og kanskje hengt et helseteppe foran åpningen, eller ville dere ha utsatt timen? syns det er vanskelig å vite hvor mange minusgrader de tåler...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er ikke et ekspertsvar. Men hvis babyen ligger dypt nedi vogna hvir det er lunt og varmt, hadde nok jeg gjort det. Kommer jo litt an på hvor langt det er snakk om. Ti minutt går vel bra - hadde ikke lagt u på to-timerstur akkurat da.

I f.eks Russland hvor det er MEGET kaldt, pakker de tepper rundt hodet på babyene - liksom bygger de opp rundt ansiktet slik at luften blir litt mindre kald når baby puster den inn..

Ellers sies det jo at babyer ikke skal være ute i mer enn 10 minus.

Skrevet

ja, det er jo snakk om bare en 10 minutters trilletur. Så tenker det går bra om jeg pakker godt rundt han. Det blir jo aldri slutt på kulda heller... kunne tenkt meg max 5 minus jeg nå..fint vintervær :=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...