Cat&Gullungene Skrevet 31. januar 2010 #1 Skrevet 31. januar 2010 I dag da jeg sto opp gikk jeg bare tre skritt fra senga før det svartnet helt for meg i flere sekunder. Jeg kom meg inn på badet mens jeg støttet meg mot alt mulig, og fikk på et mystisk vis satt meg ned på do. Da gikk det over, men jeg er fortsatt svimmel og rar i hodet. Noen andre som har det på liknende måte?? Jeg er vanligvis en person som aldri besvimer, tror aldri jeg har opplevd at det har svartnet for meg på denne måten. Er 5+1. Har vært svimmel til tider i uka som har gått også...
Tezz78 Skrevet 31. januar 2010 #2 Skrevet 31. januar 2010 Har også opplevd det samme..... Har tidligere i perioder utenom graviditet også vært ute for det, men nå er det omtrentlig hver gang jeg reiser meg opp. Noen ganger så ille som du beskriver, at jeg må holde meg fast i ting og føle meg frem til jeg klarer å se igjen.... Utrolig skummelt.... tror det er blodtrykksfall, men ekkelt er det... Plutselig en dag går vi i bakken bare......? Det er jo største skrekken!
doble<3<3 Skrevet 31. januar 2010 #3 Skrevet 31. januar 2010 Jeg sliter også med svimmelhet, var nettopp hos legen for å ta noen blodprøver, bare for å være på den sikre siden. I tillegg tar jeg alle forhåndsregler; reiser meg forsiktig, spiser hver andre time (annehver frukt og ordentlig måltid). I tillegg har jeg allti med meg en slikkepinne eller drops slik at sukkeret kommer fort opp igjen (orker så liten sjokolade så blir det på meg). Bananer hjelper også for å få opp blodsukkeret raskt.. Bare noen tips som har hjulpet meg til nå, kanskje noen har flere?
Cat&Gullungene Skrevet 31. januar 2010 Forfatter #4 Skrevet 31. januar 2010 Huff, kan ikke huske jeg var sånn svimmel i forrige svangerskap. I dag er det helt forferdelig, spesielt hvis jeg ligger og reiser meg opp. Må nok bli flinkere til å spise mer regelmessig, og ha gode næringsrike mellommåltider. Jeg er så dårlig til å spise de første ukene når jeg er gravid.
doble<3<3 Skrevet 31. januar 2010 #5 Skrevet 31. januar 2010 Det kan være vanskelig, men hjelper vel egentlig ganske godt. Det er ikke noe du har lyst på da? oppskåret frukt, nøtter ol? Da får du i deg litt av og til vaffal..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå