Gå til innhold

Gravid.....symptomene er plutselig borte i uke 6/7

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ca 6 uker på vei og har hatt symptomer som menssmerter, oppblåst mage og vært ofte på do.Men nå er plutselig alle symptomer borte og jeg er ikke oppblåst i magen lengre.Noen som opplever at symptomer forsvinner?

Har hatt litt brunt utflod, men det varte bare i 2 dager.Ikke smerter.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Det trenger ikke bety noe, men synes du skal få en time til ul for å sjekke at alt er som det skal. Regner m du vil få en henvisning av legen din. Når alle symptomene forsvinner med en gang bør man få dette undersøkt da det KAN tyde på en ma når du i tillegg har brun utflod. Sier ikke dette for å skremme deg, for d trenger ikke å bety noe som helst, men skulle det være en ma kan fosteret bli liggende i mange uker i den tro at du fortsatt er gravid. Ønsker deg masse lykke til og krysser fingrene for at alt er ok.

Skrevet

Helt enig med det som er skrevet over her. Jeg ville ha ringt lege for å få tatt hcg prøver. Du vil ikke kunne få sikre svar med UL da du er kommet for kort. Men ved hcg prøver med et par dagers mellomrom vil du se om det er normal stigning. Hadde selv en MA i uke 13, mistet da symptomene rundt uke 7, og etter UL før utskraping så vi at fosteret hadde nok ikke utviklet seg siden da. Så, for å være på den sikre siden, ville jeg bestilt hcg prøver mandag og onsdag. Men det trenger altså ikke være noe galt, symptomene kan komme og gå :-)

Lykke til!!

Skrevet

Jeg er enig med de over meg her. Ville fått tatt blodprøver for å sjekke stigning av hcg. Det er veldig nok veldig kjipt å få vite på den ordinære ulen (om man ikke har tidlig ul) at fosteret stoppet å utvikle seg i uke 7..

Men bare for å berolige deg litt så har jeg alltid mistet symptomene rundt den tiden og så har det kommet tilbake med trippel styrke et par uker senere ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...