Gå til innhold

hm.....bekymret mamma jeg!:=(

Anbefalte innlegg

har en liten gutt som absolutt IKKE vil i barnehagen! han har gått der nå i ca 1,5år, men har aldri opplevd at han faktisk har villet dit!

dessuten så merker vi veldig forskjell på oppførselen hans om han ikke er i barnehagen noen dager! han virker så mye mer fornøyd, trygg osv

det jeg bekymrer meg såååååååå for er at han er såå redd for alt! redd for at jeg skal bli borte, redd for andre folk på t-bane, buss osv.... liveredd for at han skal slippe hånden min, om vi bare går litt utenfor huset! er det normalt at de skal være så mye redd? han er forresten 3,5år!!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141366322-hmbekymret-mamma-jeg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres ikke bra ut! Det er vel ikke så bra å sende ham et sted han mistrives!? Har du snakket med de ansatte i barnehagen om det. De er der for barna og skal sørge for at de trives. Ellers så er jo helsestasjonen ett sted hvor de kan hjelpe deg med sånne problemer som dere har. Det er ikke alltid så lett å løse ett problem alene, men håper dere for sønnens deres skyld kan finne en løsning på mistrivsel. Kanskje han kunne trivdes bedre i en annen barnehage..

Eller kanskje hos en flink dagmamma?

Min datter (bare 1,5) trenger mye trygghet. Og det har vi heldigvis muligheten til å prioritere å gi henne. Så vi benytter oss ikke av barnehage enda. Føler det er for usikkert ift at hun blir sett på den måten hun trenger...

Men snart er hun nok klar til litt større utfordringer...

Lytt til magefølelsen!

Jeg tror dere må bruke litt tid og krefter på å finne ut vor problemet ligger. Er det f. eks det at han ikke vil i barnehagen, eller er det det at han ikke vil være borte fra deg ( vil han f.eks ikke være hos tante/ha barnevakt/være i et annet rom)? Så når dere har funnet ut hva som er kjernen i problemet, så kan dere prøve å gjøre noe med det.

anno 19:59 skriver Eller kanskje hos en flink dagmamma?

Det måtte i tilfelle være det helt usannsynlige tilfelle at det var en dagmamma som hadde barn over 3 år, og ingen 1-åringer.

19:59 sin datter på bare 1.5 har det sikkert bra hos dagmamma. Det samme kunne HI sin sønn hatt dersom det var en liten gruppe med store barn.

Mange barn i den alderen har ofte en periode hvor de ikke vil i bhg. Så det beste du kan gjøre er å snakke med i bhg og spørre hvordan han har det.

JObber i bhg og har opp igjenom mange år hatt masse barn som ikke vil i bhg, men når de kommer dit har de det kjempe bra og leker og koser seg

Klart det er de som ikke har det bra i bhg men de er i mindre tall.

Så det luretse er å få til en samtale med de i bhg og fortell om din beskymring.

Husk også at barn i den alderen er flinke til og spille på foreldrenes føleslser, så prøv og ikke vis at du beskymrer deg for det gjør det ikke bedre. Fortell med nøytal stemme at nå skal vi gå i bhg og du skal ha det moro eller fint og gjøre det og det i dag!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...