Anonym bruker Skrevet 31. januar 2010 #1 Skrevet 31. januar 2010 Vi har bestemt oss for å kjøpe fjellpulken og har sjekket FINN.no. Der forlanger folk 3-4 tusen for opptil 10 år gamle pulker, mens man får kjøpt en ny på sporten for 4500.... Det kan da ikke være noen som kjøper brukt til disse prisene??
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2010 #2 Skrevet 31. januar 2010 Da kan vel du kjøpe den billige nye? Det er nok mange som kjøper på finn. Disse er sikkert i utgangspunktet mye dyrere pulker og da bedre kvalitet. Det var det en veninne fortalte meg da hun skulle kjøpe pulk og at de på finn forsvant før hun fikk ringt. Ser at obs har en billig til salgs nå.
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2010 #3 Skrevet 31. januar 2010 Jeg har aldri sett den originale Fjellpulken til salgs så billig som 4500, det må være et kopi/annet merke du har sett. Mulig andre merker er gode de, men den originale selges ny fornesten 7000, det sjekket jeg senest i går. Vår fjellpulk er 6-7 år gammel, kjøpte den for et par år siden for 3500 og regner faktisk med å få 2500-3000 for den når vi selger den neste år. Med unntak av ny farge på deler av trekket er den teknisk sett helt lik den nye som selges i dag (med veltebøyle etc). Vi har brukt den 7-8 småturer, det samme som de forrige eierne. Da er halv pris helt greit. Vil tro det er samme sak for de fleste som er til salgs.
auro Skrevet 31. januar 2010 #4 Skrevet 31. januar 2010 Den orginale Fjellpulken selges nå til 3990,- på Coop Obs. De har stadig vekk slike tilbud på den. Sjekk kundeavis på trondos.no
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2010 #5 Skrevet 31. januar 2010 Ja man må vite full pris før man kjøper noe ¨på finn, hvis ikke kan du bli kraftig lurt. Jeg har sjekket både barnevogner, barneseter og barnemøbler, og mange selger for gått over halv pris og det med skader. Det er helt uaktuelt å gi så mye for noe brukt og skadet. Har derfor bestilt ny vogn siden det nesten ikke er noe å spare, pluss at jeg får mye mer igjen for min som er nyere når den tid kommer. Kjøper ikke vogn fra 2007 når jeg med 1000 kroner mer får en ny 2010 modell:))
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2010 #6 Skrevet 31. januar 2010 Veldig mange på Finn prøver seg med en høy pris og lar heller folk prute, ingen vil selge for billig heller Det er jo bare å sende en mail til de som skal selge og gi et bud, enten får du den eller så får du ikke..
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2010 #7 Skrevet 31. januar 2010 http://www.xxl.no/ProductPage.aspx?ProductId=5637&utm_source=kelkoono&utm_medium=cpc&utm_campaign=kelkooclick&utm_term=Fjellpulken+Barnepulk+komplett+-+Fjellpu XXL selger den for rett over 4000kr, send en mail til selgeren på finn og legg ved linken til hva den koster ny. Så byr du f.eks 2000,- for den brukte.. Veldig mange varer har sunket i pris siste årene, kanskje var en pulk mye dyrere for 10 år siden enn i dag? Kanskje selgeren på Finn bare tenker på hva han ga selv og ikke hva den faktisk koster ny i dag? Det lønner seg å sjekke litt priser selv før man kjøper brukt, det er veldig mange som har noen vannvittig høye forventninger til hva de kan få for brukte ting!
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2010 #8 Skrevet 31. januar 2010 Mulig det har vært et lokalt tilbud, men det er i alle fall ikke der nå, verken på den sida du referte til eller noen av de andre kundeavisene jeg sjekket rundt i landet. Så antakeligvis er de fjellpulkene som er til salgs kjøpt for 6-7000 kr, da er det ikke så merkelig at de selges til halv pris.
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2010 #9 Skrevet 31. januar 2010 Normalt koster denne ca 7000,-, dette er bare et "knalltilbud" som man selvsagt kan finne av og til. Uansett tror jeg ikke selgerne har noen problemer med å få halv pris (3-4000) for en pulk i god stand. Jeg ringte på mange brukte pulker før jeg fikk tak i vår, de gikk nærmest før annonsen var publisert. Jeg har også fått bud på vår pulk på omtrent det nivået, selv om jeg ikke har tenkt å selge den engang. I ialle fall ikke før til neste år.
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2010 #10 Skrevet 31. januar 2010 Den koster 5088,- på G-sport, så jeg hadde ikke gitt 3500-4000,- for en brukt en!
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2010 #11 Skrevet 31. januar 2010 Det er markedet som bestemmer prisene. Sånn er det og sånn vil det alltid være! Hvis noen er villige til å gi en pris for en vare (selv om den i noens øyne er for høy) .. så har "markedet" bestemt at sånn skal det være..
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2010 #12 Skrevet 31. januar 2010 Ikke sant? Selv om noen synes det er håreisende å selge en ett år gammel barnevogn for mer enn halv pris, så er det ikke sikkert kjøperen i det aktuelle området synes det er dyrt - siden det kan være langt til nærmeste Barnas hus eller Sverige... En del varer er OK å se og prøve før man kjøper.
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2010 #13 Skrevet 31. januar 2010 http://kundeaviser.inkognito.no/aviser/obs/city-syd/index2.php?WT.mc_id=obs_kavis_city-syd_flash_ny_105 I Trondheim på obs er det i allefall tilbud. Se siste side.
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2010 #14 Skrevet 1. februar 2010 På G-sport her koster den 4499,- Jeg hadde aldri kjøpt en brukt til 3000 hvis jeg kunne få en helt ny for en drøy tusenlapp mer!
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2010 #15 Skrevet 1. februar 2010 På G-sport her koster den 4499,- Jeg hadde aldri kjøpt en brukt til 3000 hvis jeg kunne få en helt ny for en drøy tusenlapp mer!
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2010 #16 Skrevet 1. februar 2010 Her vi bor er den originale fjellpulken til salgs på intersport for kr 4490 (og dette vanlig pris), så jeg skal kjøpe der i dag :-) HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå