Gå til innhold

Noen som er fysioterapeut, kiropraktor eller naprapat her.? Eller noen som har ryggplager.. hehe;)

Anbefalte innlegg

har hatt vondt i ryggen en relativt lang periode.. begynte i mai 09 ca..

På det forrige stedet vi bodde så hadde vi badekar.. og da sto jeg ofte bøyd ned for å holde lillemor så hun ikke skulle skli når hun badet med storebror.., tror det er noe av årsaken.. var hos legen i november.. han ville da se det an.. ( yeah.. som om jeg ikke hadde sett det an..) Men så ble det faktisk bedre.. Men jeg var fortsatt stiv i ryggen.. ubehagelig å sitte å leke på gulvet med barna.. og stelle de på gulvet..

Men han sjekket jo litt når jeg var der, og var sikker på at det var muskulært.

Og nå har det igjen blitt vondt da.. høyre side av korsryggen...

Så da er det jo bare å bestille seg en ny time da.. for en henvisning.. men det tar jo sikkert lang tid å få time.. så lurte på om jeg skulle gått til en fysio, kirpraktor eller naprapat.. vet bare ikke hvem av de som jeg bør gå til egentlig..

Takk for erfaringer og tips! ;)

Fortsetter under...

Dersom det er muskulært, kan du gjøre mye selv. Tren deg skikkelig varm og tøy ut. En av uttyningene bør være at du henger etter armene med størst mulig vekt (du kan godt la beina subbe i bakken om du ikke klarer å henge etter hendene.

Alle de tradisjonelle tøyningene som går på ta i gulvet, sitte på stumpen og ta etter tærne (bruk begge armer mot begge tær), tøye ut stumpen (sitt med det ene benet over det andre (kneet opp) vend kroppen. osv er bra.

Fysio med avtale er det gjerne 3 mnd ventetid hos. De andre har mye kortere ventetid, men så er prisen deretter. Man får litt refusjon for kiropraktor og så vidt jeg vet ikke noe for naprapat. Det er like greit å gå til alle. Alt spørs på behandleren.

Det viktigste er at du får et bra treningsprogram slik at problemet ikke oppstår igjen!

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...