Gå til innhold

Hvem bestemte at tiden var inne for å sette barn til verden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Måtte du vente på at mannen ble klar og gav klarisgnal?

Ventet mannen på at du skulle bli klar?

Var dere enige samtidig?

Eller skjedde det litt plutselig, ikke helt planlagt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hos oss sviktet Pplasteret og tok oss litt på sengen...

Skrevet

Måtte i utgangspunktet vente til mannen blei klar igjen men jeg ser i ettertid at det nok var ganske så lurt å vente.

Skrevet

Han har alltid ønsket seg barn og var klar etter bare noen måneder, så her måtte han vente på meg :-)

Skrevet

her ble vi enig om og prøve etter at hus kjøpet var i boks i fjor sommer..

og nå er vi 19uker på vei

Skrevet

Han var ikkje klar før etter 3 år, og eg var klar frå første stund, eg måtte vente lenge på han, men då hans kompiser fekk barn, kunne han sjølv tenke seg å bli pappa, så då prøva me, håpar me er gravide no da.

Skrevet

med første mann ble vi tatt litt på senga, men fattet godt mot og han kom 38 uker senere...

den neste måtte han vente på meg fordi jeg hadde fått ny jobb og ville være der litt før jeg skulle ut i perm....

denne tredje gangen var det jeg som gav gass og han var med på leken ;) nå er vi 27 uker på vei...

Skrevet

Vi ville vente til vi hadde flyttet inn i nytt hus, giftet oss og at begge hadde fast jobb. Så her var det ganske bra planlagt, og nå venter vi en liten en i september:) Gleder oss masse!!!

Skrevet

Jeg har lyst på:) Han vil oxo ha, meeeen...litt sånn..Vi burde vel vente litt?.hva er litt?:P hihi..så han blir glad om vi blir gravide;)!!

Min tror han har sperm laget av gud, så han regner med vi er gravide nå han:P men det tviiiler jeg på!

*babystøvpåossalle*

Skrevet

Her har vi egentlig vært klare begge to i flere år, men måtte vente til den økonomiske delen var i orden. Så fort den var i orden, startet prøvingen :-)

Skrevet

Hos oss ble alt litt bestemt av at jeg var nesten 31 da vi ble sammen slik at vi rett og slett ikke kunne vente i all evighet. Tidspunktet ble bestemt av slik: etter vi har giftet oss slik at vi er sikre på at jeg skulle være i god form på drømmeferien vår/bryllupsreisen som varte i tre uker. Og så sluttet jeg på pillene og så tok vi det som det kom.

Skrevet

Her hos oss sviktet pilla og ble gravide ganske kjapt, men klarte oss nå igjennom det ;-) Med nr. to var det jeg som tok steget og spurte om han var klar for en ny runde med hormoner og nattevåk og det var han. Da var lillegutt nesten 2 år så tror egentlig han bare hadde gått å ventet på det ;-) Slo til med tvillinger da så nå når de er kommet til verden om noen uker regner jeg med at vi er ferdige :-)

Skrevet

Hos oss måtte jeg vente og vente i kanskje 4-5 måneder fra jeg ble klar til mannen også ble klar. Det som gjorde at han endelig ville, var en kollega av oss som fortalte han at han angret på at han ventet så lenge med å bli pappa :D Jeg sender en takknemlig tanke til denne kollegaen av og til.

Nr 2 kom litt uplanlagt, eller vi brukte ikke prevensjon og tenkte at det som skjer det skjer, og så skjedde det. I april blir vi 4, en på 20 mnd og en nyfødt :D Gleder meg (og gruer meg litt)

Skrevet

nr 1: ikke planlagt.. men velkommen

nr2: planlagt

nr3: planlagt

nr4: ikke planlagt, men mistet i uke 12 i SA

nr5: ikke planlagt, termin om ca 5 uker... og velkommen :)

• 3 uker senere...
Skrevet

Her måtte han vente på meg. Hadde nok enda måtte vente om ikke skjebnen spilte oss et puss. Han gledet seg vilt fra første dagen, mens jeg lå og gråt. Men nå har jeg slått meg til ro med tanken, og det skal vel gå seg til på et vis. Har egentlig alt tilrettelagt, er eneste min inntekt som jeg skulle ønske var litt høyere + at jeg ikke er ferdig med utdanningen min, men det skal vel ordne seg for det. Alt er vel nokså stabilt, og samtidig har de fleste vennene våre rundt oss begynt å få små, så det er kanskje ikke så ille allikevel.

Skrevet

dette var morsomt å tenke tilbake på!

første gangen var vi midt i husplanlegging, hadde vært forlovet en stund da han spurte om vi skulle prøve å få en liten en!

Han trengte absolutt ikke å be meg to ganger!

jeg begynte ikke på prev etter første fødsel, men vi var forsiktige til å begynne med. når småen sakte begynte å nærme seg 1 år spurte han igjen om vi skulle prøve å få en til <3 å lykke!! nok en gang var jeg ikke vanskelig å be!

så her kommer nr 2 når første man nesten er 2 år.

jeg tenker at jeg vil nok helt sikkert ha en tredje senere en gang, men det spørs om han er på den tanken enda ;-) ingen hast! vi er 24 og har god tid enda.

Skrevet

Det bestemte skjebnen:) Hehe, eller mangel på vett en dag man hadde litt hastverk og tenkte at det sikkert går bra:) Og det gikk jo bra, for all del, er veldig glad i sønnen min jeg.

Skrevet

Venta på mannen. Og en dag hoppa han ikke av i svingen, ingen av oss tenkte at den ene gangen kunne resultere i en graviditet, men det gjorde det, er 35 uker på vei :)

Skrevet

Jeg ventet på at mannen skulle bli klar. Etter 1 år var det bare å sette igang. Ble gravid 1 pp og sitter nå her med en nydelig jente på 1,5 år:)

I løpet av året skal vi prøve på en liten til (dersom jeg ikke er blitt gravid allerede;) )

Skrevet

Det var ikke planlagt med første mann hos oss, men vi ble overlykkelige fordet:) Er prøvere på nr 2 nå og da var det faktisk han som tok opp temaet og jeg trodde jeg skulle gå i gulvet:) ble så glad da han sa han ville ha en til:)

Skrevet

Mannen min er 6 år eldre enn meg, så han var nok klar før jeg var det. Når vi først bestemte oss for å få barn var det veldig planlagt. Mannen min ble klar for nummer to ca et år etter at førstemann ble født, men nummer to har latt vente på seg. Jeg har hatt flere aborter på rad, og til tider trengt en pause i prøvingen, og da har jeg fått full støtte. Det har vært veldig fint å vite at han er keen på å få barn, men at han er villig til å vente til jeg også er klar.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...