Gå til innhold

Noen som har vært på Maldivene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har så lyst til å dra dit om 1 år, da er jeg fortsatt i permisjon med babyen (som i skrivende stund er i magen, kommer til sommeren), samboeren min kan ta seg ferie fra jobben og lillegutt som da er 3 år tas ut av bhg. Et par ukers ferie i triste januar hadde gjort susen :-)

Men lurer på om det er noen aktiviteter for små barn der? Og hva vi må regne med at herligheten vil koste? Har søkt på billettpriser, men får ikke fram priser så langt fram i tid. De hotellene jeg fant, kostet over 2000 kroner natta. Synes det var litt dyrt, mulig det bare blir 1 ukes ferie da.

Noen erfaringer? Fortell alt! :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Beklager at jeg svarer uten å ha vært der, men jeg digger å finne turer til meg selv og andre..

Ikke vært der selv altså, men har inntrykk av at øyer som maldivene og seychellene stort sett består av all-inclusive hoteller som er innmari dyre. Maldivene er jo veldig populær for bryllupsreiser, så de er på en måte litt spesialisert den veien.

Jeg fant flypriser 1 år frem i tid jeg:

http://www.bravofly.com/vg1/booking/booking1.action?idBooking=67678243&error=

Denne turen koster ca. 34000 nok uten hotell for dere fire.

Søk på momondo.com- søkemotor som viser de billigste flyturene.

Det må jo være en drøm å reise til en slikt sted.

For min del elsker jeg Zanzibar- Noe billigere, enklere reisevei, like fine strender, men med malaira, så jeg må nok vente et par år til piraten blir litt eldre før jeg reiser ned dit igjen.

mulig mantareiser kan tilby dere en pakkepris :)

Skrevet

Det er dyrt å reise til maldivene og jeg hadde aldri reist så langt for å bare være der en uke.. Øyene er små og det er generellt lite å gjøre annet enn å ligge på stranden og snorkle.. Om man ikke dykker kan det bli kjedelig - det finnes minimalt med shopping og kulturen får du ikke sett i det hele tatt... Jeg har vært der i 2 uker og det var jo flotte hvite strender og flotte rev å snorkle på samt fantastisk dykking, men selve øya var kjempekjedelig og hadde det ikke vært for daglige dykk hadde jeg kjedet meg ihjel... Nå var ikke vi på den dyreste øya da med mest tilbud - og det finnes jo øyer som har fullt spa, badeland osv... Men personlig synes jeg det er for dyrt om man bare vil ha en "sydenferie"... Vil du ha sol og varme og fine strender finnes det mange plasser som er mye billigere og nærmere i distanse.....

Skrevet

Jeg ville mye heller reist til Zanzibar (mannen min er der nå), vi tenker på å reise dit på denne tiden neste år, så sant alt går bra med den nye babyen. Jeg fikser ikke helt å planlegge før etter fødselen, overtroisk kanskje, men men.

Hvis ikke ville jeg sjekket ut en USA tur og så kjøpt billett direkte derfra til Karibien i stedet. DET er billig det. St. Martin for eksempel er helt fantastisk, hvis du holder deg unna Bahamas også videre hvor det er altfor dyrt kan det bli en superbillig ferie med bra hotell.

Skrevet

Heisann

Jeg var her meeru.com i 14 dager i fjor, og syntes det var helt fantastisk. Det var flere barnefamilier der, men aller mest er det nok par og særlig bryllupsreiser det er mest av der. Som noen her over sier så må man like og slappe av, ikke ville ha en ferie med alt for mye aktiviteter. Man bor på en liten øy, og utenom div utflukter, dykking etc skjer det ikke så mye. Men for meg var det helt utrolig og tar en gjerne en tur tilbake engang.

Skrevet

Jeg har vært på Maldivene, både med og uten barn. Da vi hadde med barna bodde vi på Meeru i en uke og på veligandu i en uke. Barna var da 2 og 5 år gamle, og begge storkoste seg. meeru var en større øy enn Veligandu, så det var litt mer å finne på der, men barna våre var da 2 og 5 år gamle, så de storkoste seg på stranda og i vannet hele dagen, og hadde ikke noe behov for aktiviteter. det var basseng på begge disse hotellene. Jeg tror vi betalte 50-60.000 for 2 voksne og 2 barn, men da var all mat inkludert. Ganske dyrt, men vi brukte nesten ikke lommepenger, da det ikke var noe å kjøpe der :) Vi kjøpte hele reisen hos Mantareiser. Fant ut at det var rimeligere samt at de hadde best kunnskap. Det er uansett vanskelig å bestille hotellrom direkte på Maldivene.

Den beste ferieturen vi har hatt sammen med barna og leeengter tilbake :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...