Gå til innhold

amming og biting - 9 mnd gammel baby

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg tror at jeg må slutte å amme han. i de to siste døgnene har han bare tatt noen sugetak når jeg tilbyr han puppen, og så biter han tak! da tar eg bare ifra han puppen. noen ganger skriker jeg høyt, og da hender d at han blir skremt og griner eller at han synes d er morsomt. i går prøvde jeg å gi han morsmelk på flaske, men d ville han ikke ha. han har to tenner og d klør nok veldig i munnen hans. men hva skal jeg gjøre? er d veldig tidlig å slutte ammingen nå eller fins d råd for å fortsette å amme? gutten min spiser vanlig mat, hvor viktig er d med melk egentlig? gir han vanlig mat, kanskje han ikke er sulten når jeg prøver å amme han. skal jeg sulte han før han får pupp, d er vel ikke noe bra? han virker ikke så interessert egentlig. han gråter av og til når jeg tar fra han puppen, men hvis jeg gir den tilbake, biter han bare igjen... litt vanskelig dette her...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bitingen er bare en fase, det gir seg etterhvert. Hold ut! :-)

Du bør enten reagere med å si nei på en streng måte, slik at han blir redd, eller at du tar han vekk fra brystet, legger han fra deg og går vekk. Begge deler vil virke demotiverende for han i fht biting.

Forsøk å gi brystet først, når han er sulten, da blir det mindre tull og mer spising. Så kan han få annen mat etterpå.

Han overlever selvfølgelig uten pupp nå, men vil ha store fordeler av at du fortsetter å amme enda en stund. Mm er bra for utviklingen av hjernen og synet, immunforsvaret og tarmen, og forebygger allergi. Norske myndigheter anbefaler amming til barnet har fylt 1 år, WHO anbefaler til 2 år.

Skrevet

Hihi! Jeg mente ikke "Han overlever selvfølgelig uten pupp nå" som at han ikke ville overlevd tidligere:-) Men som at han begynner jo å bli stor gutt nå. Men jeg ville likevel jobbet litt for å forsøke å komme igjennom denne fasen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...