Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Altså. Jeg har termin nå i Mars, og er på attføring. Jeg fikk attføring for å kunne fullføre utdanningen, men havnet på et annet attføringstiltak. Jeg kom inn på skole i høst, men fikk beskjed av NAV at det var ikke noe som helst poeng i å starte skole, siden jeg var gravid..

Det jeg ikke visste om var pengestøtten jeg faktisk hadde fått hvis jeg hadde fått hvis jeg hadde begynt på skolen. NAV informerte meg heller ikke om dette. Hadde de gjort det, så hadde vi ikke sittet i denne situasjonen nå, som vi lurer på åssen faen vi skal klare oss på en månedslønning..!!!

Er det noe som kan gjøres?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141366105-hjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dessverre så har du nok ingenting du skulle ha sagt.. Det stemmer at du kunne ha fått fødselsstipend så lenge du har hatt rett på stipend/lån i minst 6 uker før permisjonen starter... Nav har ingenting med lånekassen å gjøre og har således ikke noe informasjonsansvar overfor hvilke rettigheter du vil ha som student, men selvsagt synes jeg de burde de visst dette og informert deg om det... Men uansett nytter det ikke nå å gå til nav og klage på dette - får ikke penger fra lånekassen uansett så lenge du ikke har studert, og mer penger fra nav får du heller ikke.. Dessverre er det nok slik at man må holde rede på sine egne rettigheter og ikke "stole" på andre - evt må man få slik informasjon skriftlig slik at man kan bevise hva som er sagt...

Skjønner at det er en kjip situasjon å komme i, men du får søke engangsstønaden og så kan jo evt sambo overta permisjonen såfremst du går ut i minst 75% jobb eller fulltidsstudier...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141366105-hjelp/#findComment-141367087
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...