Gå til innhold

Hvor ofte skal man amme en nyødt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått beskjed at det IKKE skal gå lenger enn 3 timer mellom hver gang lillegutt får pupp og at jeg må vekke han hvis det går mer tid. Synes det er så fælt å vekke han hvis han sover godt. Hva mener dere om det og hvor dier babyen deres?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi vekket vår i starten for hun var pre- og dysmatur. Jeg hadde ikke vekket en normalvektig og frisk unge. Da hun var drøye 3 mnd begynte hun å sove 6 t sammenhengende om natten. Vi fikk pepper fordi vi ikke vekket henne for mat, men ved 1 år var hun faktisk normal størrelse ifht jevnaldringene! (og hun begynte laaaangt under alle percentiler).

Mitt råd er derfor. Ikke vekk med mindre du tenker at det er nødvendig. La det gå 4 timer om han sover, ev om hun sover natten gjennom, la han gjøre det.

Er du usikker, kan du veie ham på hs. med en ukes mellomrom. Da vil du se om vektoppgangen er fin!

Skrevet

De første to ukene vekket vi henne for mat om hun sov mer enn tre timer. Det er bla viktig for at melkeproduksjonen skal komme godt i gang. Men etter det har hun sovet både 4 og 5 timer mellom måltidene, og hun vokser og legger på seg som bare det. Hun er 6,5 uker nå

Skrevet

Jeg var nøye på de 3 timene de første dagene etter vi kom hjem fra sykehuset, men så snart jeg fikk opp melkeproduksjonen skikkelig og vi så at han la godt på seg har jeg kun fulgt hans rytme. Når han vil ha mat får han mat.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...