Gå til innhold

svigermor overser det største barbebarnet..

Anbefalte innlegg

Skrevet

vet ikke hva jeg skal gjøre..Hun er bare 11 mnd men får vondt for det..andre som opplever dette? Jeg er da gift med sønnen hennes og babyn til dattern hennes er favoritten..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke opplevd det selv. Men er redd det samme skjer her, når søstren til mannen min får i april. At vår på da 10 mnd ikke vil ha noen betydning lengre.. Svigermor har alltid forskjellsbehandlet sine to barn, så ser ikke hvorfor det ikke skal skje på barnebarna :(

Skrevet

tragisk..får helt vondt *sukk* hva gjør man?

Skrevet

Det jeg gjorde var at jeg sa KLART ifra om at dette godtok jeg IKKE.

Om ikke kunne de bare droppe å ta kontakt og slik.

Å forskjellsbehandle barnebarna var ikke akseptabelt! I det hele tatt!!

Dette ble godtatt, og alt er i orden nå.

Skrevet

Kanskje barnet ditt har sin egen mormor?

Kanskje svigermor føler det slik at barnet er mest mors? Da er altså det andre barnebarnet hennes DATTERS barn, mens ditt barn er hennes SVIGERDATTERS barn. Det er vel ikke rart om dette gjør en forskjell.

Og tenkt deg om. Har du egentlig noe imot, på lang sikt, om svigermor regner barnet som ditt, og derved lar være å blande seg? Kanskje kommer hun til å legge seg så mye opp i oppdragelsen av din datters barn at du blir glad til for å slippe tilsvarende.

Skrevet

Skulle ståttt "sin datters barn" i nest siste linje.

Anno 07:10

Skrevet

Det er kun min mann av sine søsken som har barn. Han derimot har fem barn, han har vært gift før. Mora hans favoriserer de barna. De får penger og gaver, uten at våre får tilsvarende.

Skrevet

Huff så trist! Hadde jeg vært deg hadde jeg nok gjort henne oppmerksom på dette, eller fått mannen din til å si ifra. Det går jo ikke ann. Det blir sikkert bare meg og mer trist og sårende for barnet ditt ettersom hun blir eldre også.

Tigerguttxx: Jeg er ikke helt enig i det du sier, for selvom det andre barnebarnet hennes er datteren hennes sitt, så er jo dette barnet sønnen hennes sitt! Begge barnebarna er jo like mye hennes barnebarn enten om det er sønnen eller datteren hennes sitt barn..

Skrevet

Har det også litt sånn, berre her gjelder det min far..

Har lyst til å ta det opp, men syns det er vanskelig. Er redd kontakten kommer til å bli helt unaturlig. Men jeg syns det er vondt på min datters vegne.

Skrevet

Ta det opp! For guds skyld, alle dere som føler det slik. Dere må jo si fra på barnas vegne, før de er store nok til å se selv at de ikke står først i rekka hos besteforeldrene, for det må være vondt.. Ikke tenk på de voksnes følelser her, barna er det viktige. Om de voksne blir snurte får så være, det er ikke sikekrt at de r klare over hvordan det ser ut utenfra. Si frA!!!!

Skrevet

Har vært litt sånn her også.., men mellom søsknene.

jeg har et barn som nå er tenåring. Barnet kom til verden med mye dramatikk og holdt på å dø. barnet fikk også noen lettere handicap etter fødselsproblemene.

Dette har gjørt at begge besteforesdreparene har skjemt henne grundig bort. Så langt så greitt, helt til hun fikk søsken og minsten ikke fikk samme behandling :(

Minsten er nå blitt 6 år og har aldri vært på overnattingsbesøk hos farmor og farfar eller hos tantene sine, mens eldste fortsatt er det 2-4 ganger i året en helg nå og da, hytteturer osv. Minstemann ser kun farens famile når vi er på besøk der alle sammen. Mormor og morfar har vært "dagmamma" for begge to i en periode, men for eldste gjorde de det gratis, mens mormor forlangte "lønn" for minstemann. Elste ble passet mer enn yngste.

Alle tar med eldste på alt mulig og yngstemann er "stuck" med meg eller pappaen alltid. barnet har flere ganger spurt hvorfor ikke h*n også kan på besøk her og der, men...

Blir helt matt jeg :(

men de får likt av gaver og sånne ting da heldigvis.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...