Gå til innhold

Ingen å prate med

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er kanskje når livet slår deg i bakken. Når alt virker tøft og tungt. Når du ikke vet hvordan du skal klare å fortsette i livet i en dag til. At du finner ut at du egentlig ikke har noen ordentlige venner. At du ikke har NOEN du kan prate med...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det noe du føler eller noe du VET?

Dvs, har du prøvd å snakke med noen av vennene dine nå mens du har det tøft eller føler du at du ikke "kan"?

Skrevet

Jeg skjønner hva du mener! Men, kanskje hvis du våger så finnes det noen du kan prate med likevel? Hvis du starter i det små, for å sjekke ut, med venninner som ikke er så close.. kanskje vil de ta det som en kompliment at du åpner deg for dem? Det kan dog være lurt å ikke la alt renne ut på en gang, for folk flest blir litt redde da.. Eller, en nabo som du f.eks ikke har tenkt på på den måten?

jeg håper du finner noen du kan snakke med!, og jeg føler med deg. Vet ikke hva som er vanskelig i livet ditt, men jeg har følt det samme egentlig, og har tidvis følt meg enormt ensom. Har på en måte distansert meg fra vennene mine fordi jeg når jeg hadde det vanskelig følte at de ikke var ekte.. Men, når jeg ser på det nå så var det nok mer jeg som ikke var modig nok... Hvis du forstår hva jeg mener?

Nå sitter jeg igjen med mange perifere venner, men ingen riktig gode nære,,, og det er igrunn min egen feil.. men jeg vet ikke om jeg ville klart å gjøre det annerledes, selv om jeg visste da hva jeg vet nå..

Det er vanskelig!

Skrevet

Jeg har prøvd. Med hun jeg har nærmest. Hun hadde ikke tid...

hi

Skrevet

Så leit å høre! Kan det være at du bruker henne for mye? Jeg vet det ikke er noe hyggelig spørsmål altså, men... av og til blir man litt selvsentrert når man har det vondt og vanskelig.. og venner er ofte ikke interessert i å være terapeuter.. Kanskje det er _det_ du trenger egentlig? en terapeut som du kan spy ut all gørr til, som gjør at du får overskudd til å være bare venninne sammen med de du bryr deg om... ?

Skrevet

Nei, det gjør jeg ikke. Jeg pleier ikke å ha det vanskelig. "vanskligheten" oppsto for en uke siden.

Står på vent for å komme inn til prof. hjelp. Har vært inne til hastetime, og venter nå på ordinær time.

hi

Skrevet

Vil du fortelle anonymt her inne til oss da? Kanskje det kan hjelpe bittelitt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...