Gå til innhold

Bleieslutt og pottetrening.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre lenger... Har ei jente på snart 2,5 år som skal prøve å slutte me bleie....

Når hun var rundt 18 mnd var hun kjempeflink å si i fra og både besje og tisse på do/potte...

Kjøpte henne potte med musikk og d hele som var storstas.

Men så plutselig nektet hun, hyla hver gang hun ble satt på potta. så jeg kunne jo ikke tvinge henne heller.

Så starta vi igjen for en liten stund siden da hun ble veldig opptatt av truser og ville ikke ha bleie på...

Men hun sier aldri i fra nå, bare når hun ikke vil tisse. og bare tuller...

sist helg starta vi me klistremerkebok som belønning for hver gang... fikk henne til å tisse noen dråper og lot henne gå uten bleie. Så gikk d 5 min og så tisset hun på seg... masse... fikk ny truse og bukse på og så gikk d 10 min og hun tisset på seg igjen.... skjønner ikke at d kan være mulig... og så i dag, satt hun lenge på potta, sprang litt og satte seg på potta igjen men ingen ting kom. Så vi gikk heller over til å pusse tennene og midt oppi tannpussen tisser hun på seg.... mens hun står oppå potta, av alle ting (er sånn 2 i 1 potte man kan stå på)

Hva skal jeg gjøre? føler jeg har gått tom for ideer... Hun drikker veldig mye men tisser jo bare på seg etter hun har prøvd utallige gang på potta.... Kan d bare være at hun ikke er klar? Men hun var jo så flink tidligere.... Hun vil helst ikke ha bleie på, og elsker å sprade i bare stumpen men hun tisser jo ut alt i huset... og ikke sier hun i fra om går rundt me strømpebuksa full av tiss....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde ikke giddet å ha tiss rundt i hele huset. Vil hun ikke, så må hun ha på bleie!

Vår er 21 mnd og ved 18 mnd var hun ganske flink, men så ble det plutselig ville protester. Da lot vi temaet ligge, men tok det opp sånn omtrent ukentlig. Plutselig vil hun gjerne og vi har bare skiftet en b-bleie på en uke nå (og det er en til to ganger om dagen). Vi har begynt å ha på up and go truser om dagen - det er kjempestas med trusebleier (som hun selv sier). Vi har ikke tenkt til å gå til innkjøp av ordentlige truser før hun viser at de er tørre. Da skal vi imidlertid gjøre det med stor ståhei!

Skrevet

jeg ville latt det ligge litt jeg og ikke stresse med det.

har en sønn på 2,5år og han satt på potta første gang da han var 10 mnd. vet det er tidlig men vi så så godt på han når han skulle b. så vi prøvde for morro skyld. gikk kjempe fint.

falt litt av lasset innimellom men kom tilbake helt av seg selv :)

i dag har vi ingen b-bleier da han sier fra hver gang men i bhg hender det at det går galt. det skal sies at de heller ikke har tatt meg seriøst når jeg har gitt de beskjed om do-gåing så det hjelper ikke akkurat på utviklingen....

han vil helst ikke ha på bleie hjemme så vi har prøvd uten nesten hver dag leeeenge og vi minner han på innimellom å si fra hvis han må tisse men så tisser han alikevel på seg... er nok ikke helt klar enda selv om han sikkert vil selv..

det kommer jo snart en vår og sommer så da er de jo noen mnd eldre og uten fullt så mye klær så skal du nok se at de er ferdig med bleie når 3årsdagen kommer ;)

kan håpe hvertfall. ble litt langt dette men...

lykke til ;)

Skrevet

Hørest ikke ut som jenta di er klar for å slutte med bleie.

Mine meninger med bleieslutt er å slutte når barnet er klar for det selv,hvis ikke kan det bli negativt å ta mye lenger tid.Hun er ikke så gammel når hun er 2,5 år,kansje hun trenger et halvt-1år til på seg??

Skrevet

Jenta vår bestemte seg for å slutte med bleie i sommer, da hun var 2,5 år. Hun ønsket seg en potte, rosa med ole brumm på, og hun sa at om hun fikk den så skulle hun virkelig bæsje mer på potta. Siden den dagen har hun ikke bæsja seg ut. Rett etter dette, dagen etter hun ble 2,5 år slutta hun med bleier. Hun ble tre år idag, HURRA, og har slutta med nattbleie, har vært tørr om natta siden beg av desember. Hun har hele tiden vært klar på at det er det hun vil selv. Det virker ikke som di jente er klar enda, så jeg hadde nok venta dersom jeg var deg. Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...