lengter daler ned i skjul... Skrevet 30. januar 2010 #1 Skrevet 30. januar 2010 sønnen min på 2,5 år, får veldig ofte munnsår, de tror det er herpes. Han har veldig vondt, spiser ikke og er grinete og ikke i form egentlig. men de salvene som finnes er for barn over 12 år. Noen som har noen andre gode forslag på hvordan vi kan bli fortere kvitt dette.
2smågull Skrevet 30. januar 2010 #2 Skrevet 30. januar 2010 min samboer hadde før veldig mye munnsår. men så begynte han å bruke ett leppesett som mary kay har. en leppeskrubb og leppebalsam. og han har ikke hatt det siden.. det er vel ikke dokumentert at det hjelper.men om han merker det begynner å komme bruker han skrubben og det forsvinner.
Gjest Skrevet 30. januar 2010 #3 Skrevet 30. januar 2010 Har en gutt på 2 år som også får dette ofte. Første utbruddet hans var helt grusomt, hadde sår i hele munnen og fikk gule stafylokokker i dem i tillegg, stakkar. Tannkjøttet var så hovent at man ikke så tennene hans, og han hadde høy feber og masse vondt. Uff, det var helt forferdelig. Nå får han heldigvis ikke mer enn ett av gangen, og virker ikke særlig plaget, men de kan bli ganske store. Jeg har kjøpt sånn stift på apoteket med sinksalve. Den heter Aderma Dermalibour. Smører på noen ganger daglig. Fikk den anbefalt på apoteket, så den skal være trygg å bruke. I tillegg finnes det en slags gele man kan smøre på, som bedøver litt. Fikk den anbefalt av fastlegen under det første utbruddet. Husker ikke helt hva den heter, men spør på apoteket. God bedring til gutten din.
Gjest Skrevet 30. januar 2010 #4 Skrevet 30. januar 2010 Fikk forresten tips om å prøve mandelolje, men da begynte han å hylskrike, så det kutta jeg ut tvert. Stakkars liten.
lengter daler ned i skjul... Skrevet 30. januar 2010 Forfatter #5 Skrevet 30. januar 2010 ja min fikk første utbruddet i sommer, helt grusomt, skikkellig høy feber i mange dager, blemmer i munnen, håvent tannkjøtt som blødde, begynte plutselig å renne blod ut av munnen, han var så dårlig. men når får han bare vanlige munnsår i munnviken eller litt ved siden av munnen. uff jeg får så vondt av han!
Gjest Skrevet 30. januar 2010 #6 Skrevet 30. januar 2010 Ja! Akkurat sånn! Rant blod ut og det så ut som han hadde fått juling rett og slett. Var helt grusomt. Var på legevakten to ganger, men de sa de ikke kunne gjøre noe. Så dro jeg til fastlegen, og da tok han stafylokokktest som var positiv. Fikk to typer antibiotika, og da ble han bedre med en gang. Gutten min får feberhallusinasjoner når han får høy feber også, så han sov jo knapt på to uker. Heldigvis er det ikke så ille hver gang, men det er jo ikke noe godt med de sårene uansett.
Tante Gustava Skrevet 30. januar 2010 #7 Skrevet 30. januar 2010 Når jeg kjenner at jeg begynner å få munnsår, smører jeg på mandelessens. Slik liten flaske som du kjøper på butikken, står sammen med baketing. Funker mye bedre enn Zovirax iallfall, og burde jo absolutt være greit å bruke på småbarn også Jeg smører på flere ganger daglig til det er over, ofte greier jeg å forhindre at utbruddet kommer også.
Gjest Skrevet 30. januar 2010 #8 Skrevet 30. januar 2010 Var forresten mandelessens jeg mente lenger opp. Men gutten min synes det var fryktelig vondt.
Tante Gustava Skrevet 30. januar 2010 #9 Skrevet 30. januar 2010 Huff da. Ja, det svir kanskje litt. Men ikke verre enn at jeg syns det burde være vært et forsøk. Den lille svien gir seg iallfall veldig fort hos meg.
Gjest Skrevet 30. januar 2010 #10 Skrevet 30. januar 2010 Ja, det er absolutt verdt å prøve! Vil tro det er veldig naturlig og fint, og selv om min gutt synes det var vondt, er det jo ikke sikkert HI sin gutt synes det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå