Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da var første pergo kur ferdig, men blodprøven visste dessverre ikke eggløsning...:(

Hvordan er det med pause mnd fra pergo når man ikke har hatt eggløsning? Det kan jo ta 2 og 3 mnd før jeg får neste mens, å da kan det ta tid før jeg kan starte på neste kur.

Får man sterkere bivirkninger ved å ta dobbel kur? I såfall synes jeg synd på de som skal være i hus med meg, griner jo for ingenting...

Men må man, så må man:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann! Jeg tar doble kurer og så pausemåned. Men bruker metformin i tillegg da. Jeg har stort sett fått kortere sykluser av metformin + pergo - selv i pausemåneden. I pausemåneden tar jeg bare metformin. Har alrdi fått tilbud om blodprøve jeg så vet ikke om jeg har eggløsning. Sist ble jeg gravid når jeg trodde jeg skulle få mensen så hadde vel uansett ikke fått utslag da...

Skrevet

Glemte å si: Har ikke hatt store bivirkninger. Men har aldri tatt enkel kur da... Blir litt trøtt bare og kanskje som du sier litt mer ustabilt humør...

Skrevet

jeg gikk forst på provera for å få mens, så gikk jeg på enkel kur, blei ikke gravid, fikk mens igjen startet på dobbelkur 5 dagen i mens syklus (måneden etter) og nå er jeg 9+3 uker på vei. har ikke trua for grunn for pause mnd. fikk 3 kurer utskrevet av gynekolog spesialist. og jeg slapp tredje kur.

Lykke til! jeg var en sliter for liten stund siden, det skal nok gå bra bare slapp heeeelt av i kroppen din, vær sosial og ha det gøy.

Skrevet

min bivirkning av to kurer etter hverandre var graviditet og det er da ikke så værst har lest mye om medikamentet (jobber i bransjen). råder til å gå inn på felleskatalogen.no

igjen lykke til!

Skrevet

Takk for svar:)

Fikk snakket med gynekologen, og fikk beskjed om å starte på neste kur ved neste mens:) Han anbefalte at det gikk minst 4 uker mellom kurene...

• 2 uker senere...
Skrevet

4 uker mellom kurene går det jo ettersom det er en hel måned og man har mensen en gang i måneden :) så ut fra det ser jeg ikke grunnen til å ikke starte etter gjennomført måned og graviditet ikke gav resultat :) igjen øykke til og ta livet som normalt, ikke stress for møe rundt det å bli gravid. har prøvd begge deler, stress gav ikke noe for seg men å leve normalt og ha det gøy er bra :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...