Gå til innhold

Er det noen som har opplevd falsk krupp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan utvikler det seg? Får man det som regel igjen natten etter også

Gjest irismor
Skrevet

Søta hadde det kun en kveld. Har ikke hatt det senere.

Skrevet

Her har det vært 3 netter på rad stort sett

Skrevet

Vårt barn hadde det bare en natt og det var kjempeekkelt, men det ble bedre da vi holdt henne ut vinduet...

Vi sov lite den natta, kan du si..

Noen barn er jevnlig plaget av dette og må oftere på sykehus for å puste bedre..

Skrevet

Her i huset vare det så oftes bare sikkelig 1 natt og så bare litt natt nr 2. Prøv å gi barnet sitron saft( sånn som man spruter i te) er et gammel kjerringråd men virker som bare det....

Skrevet

OleBrumma venter gutt ♥ ; Håper dere ikke bor høyt oppe i en blokk ;-)

Skrevet

`Takk for svar, jeg tar gjerne imot flere.... Vi opplevde det for første gang i natt, gutten er straks 3 år. Ingen forvarsel at det skulle komme, bare litt forkjølelse og hosting. I dag har han vært i full fart, men hostet en del.. Men selvfølgelig ikke samme hosten somi natt. Er så redd for at det skal komme i natt også

Skrevet

Bygg opp senga masse (10 -15 cm) i hode enden. La han sove temmelig kjørlig, helst med ullpysj - eller ullundertøy sm pysj.

Skrevet

Nei, nei... Og vi holdte henne nok ikke helt ut vinduet, men åpnet det helt opp og sto der med henne,,:-) Uff, det bildet du gav meg nå, så jeg ikke selv først... Grøss...

Skrevet

Tenkte et øyeblikk på M Jackson ;-)

Skrevet

Mini her har dessverre hatt falske krupp flere ganger fra 6 mnd alder tror jeg det var (er nå snart 3). Varer som oftest 2-3 netter. Kommer gjerne plutselig og så blir hun forkjølet i de påfølgende dagene og krupp om natten, men har også hatt skikkelig krupp pust på dagtid innimellom. Har prøvd å bygge opp sengen, men erfaringen er at hun bare faller nederst i sengen når vi gjør det, så vi har bygd opp bare litt, og latt henne ligge i et kaldt rom. Har også hatt henne sammen med oss i skikkelig kaldt rom (da kan jeg jo kontrollere om hun har dyne på). Dessverre har vi måttet sitte oppe noen netter også, samt trillet tur midt på natta! Lykke til og god bedring! Vi har forresten fått noen tabletter som vi kan gi hvis det blir veldig ille. Hvis han skulle bli plaget mye med det også, kan dere sikkert få tilsvarende hos legen.

Skrevet

Vi har opplevd det på begge våre, de fikk det ikke igjen kvelden/natta etter. Er forøvrig det verste jeg har opplevd av sykdom på våre barn. Begge ente opp på legevakta fordi vi trodde dem ikke sku få puste.... Unner ingen den opplevelsen...

Skrevet

Det lønner seg å bygge opp under madrasse - ikke under senga. Ellers sklir de bare ned. Vi bygde også ofte litt "motbakke" nederst for å unngå sklieeffekt

Hilsen supererfarenfalskruppmammma

Skrevet

Det var det vi fant ut også Aprilbaby, bygger gjerne opp under madrassen! Men har aldri laget motbakke nederst, så det var et godt tips! Men får håpe vi slipper å prøve det ut....

Skrevet

;-) de sklir ingen steds når de sitter i en V-dal og sover :-9

Skrevet

Som sagt: grøss... Nei ingen Jackson-tilstander her heldigvis..:-)

Skrevet

De to yngste hos oss har hatt det noen ganger. Minstemann lå med oppbygd madrass, slik som Aprilbaby beskriver, til han var 3. Her har vi i hovedsak kledd på ungen, pakket den godt inn i ull og voksi(ull)pose og gått en nattlig tur. Det funker MEGET bra! Det å gå en tur har gjort at ungene har slappet godt av og ikke blitt redd. Her har det i hovedsak vært krupp en natt om gangen, men skrekken i oss foreldre har sittet i så det har likevel blitt dårlig med nattesøvn de påfølgende nettene!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...