Anonym bruker Skrevet 30. januar 2010 #1 Skrevet 30. januar 2010 Tenk dere at saken var snudd på hodet: at de bodde i Norge, og barna levde og gikk på skole her. De har dobbelt statsborgerskap. Når mor og far blir skilt, blir de ikke enige om hvem som skal ha barna og det blir barnefordelingsak som pågår fortsatt. Etter hvert finner far ut at dette ikke går lenger, og reiser hjem til Marokko uten barna. Men barna sier til mor at de ikke vil bo hos henne lenger, men vil reise til Marokko til faren. Mor vil selvfølgelig ikke dette og setter seg til motverge. Når far skjønner at dette ikke går, bestemmer han seg for å kidnappe barna, og får hjelp av marokkansk politi og forsvarssoldater. De kommer opp her til Norge og greier å kidnappe barna og fører de tilbake til Marokko. Hvordan hadde dere reagert på dette?? Det hadde blitt et ramaskrik uten like vil jeg tro. Jeg er glad på barna sine vegne i denne saken, at de er der de vil være, men måten dette skal være gjort på er hårreisende. Den norske stat og forsvarssoldater har oppført seg arrogant og respektløst overfor at annet land, jeg blir sjokkert! Tenk om noen hadde gjort dette mot noen her i Norge?! Og at forsvarsministeren ikke sier noe er jo bare...??
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2010 #2 Skrevet 30. januar 2010 Nå hadde vel både faren og Maroko nektet å levere tilbake barna i lang tid da. Dessuten så tviler jeg på at den norske staten sto bak det eventuelle oppdraget om å få barna tilbake til Norge, det var jo strengt tatt gjort på eget initiavtiv... Er på moren sin side i denne saken og ser det som veldig lite sannsynlig at noen kunne ha gjort det motsatte/samme i Norge og enda mindre sannsynlig at Norge ikke hadde sammarbeidet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå