Gå til innhold

tennene gnisser inntil brystvorten (areola) normalt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gjør så vondt hver gang vi ammer. Fått 4 store tenner nå (2 oppe og 2 nede) og de gnisser inntil huden hele tiden. Er det normalt eller er det noe feil med stillingen? Må si at vi har ammet vellykket i 12 mnd, og har aldri hatt problemer med stilling før tennene kom.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kanskje det er på tide å slutt å amme nå?

Skrevet

Heisann.

Jeg har ingen erfaring med dette enda, men siden du har ammet uten problemer tidligere så er det nok bare det at "tennene er litt i veien nå"

Jeg har hørt at man skal rope litt til (så de skvetter litt) når de biter første gang, slik at de ikke gjør det igjen..... Men det er vel ikke biting heller...??

Det skal jo ikke gjøre vondt å amme.. Jeg ville ha sluttet..

Du har jo ammet det første året og det er jo det viktigste:)

Lykke til!!

Skrevet

Nei, jeg har ingen planer om å slutte å amme enda. men takk for svar, begge to :) HI

Skrevet

Mange barn endrer sugetak når de får tenner. Så det er helt normalt og går seg mest sannsynlig til. Du kan prøve å be barnet gape høyere, det gjør jeg med min, men hun er litt eldre da.

Så flott at du fortsetter med ammingen, er jo masse fordeler med langtidsamming :)

Hilsen hun som ammer en 2åring med god samvittighet (og tidvis såre brystvorter)

Skrevet

Takk for svar :-) Vi koser oss fryktelig med denne ammingen, så jeg vil absolutt ikke slutte! Kosen er verdt den vondten. takk for at du svarte meg. HI

Skrevet

Hei!

Dette sliter jeg med også, mi jente har 8 skarpe skinnende tenner som gnisser når hun har spist en stund. Jeg har funnet ut at her er det først når hun er "mett" at det kommer - sikkert fordi hun da suger litt "slappere". Tror det er helr vanlig og har nok med barnets sugetak å gjøre.

Når det er sagt, synes jeg personlig det er på tide å stoppe når tenner og sånt kommer i veien og vurderer ammelsutt selv nå, men hvis det ikke plager deg er det jo bra :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...