Anonym bruker Skrevet 30. januar 2010 #1 Skrevet 30. januar 2010 Hei Jeg lurer på om man får OS i tillegg til foreldrepenger om man enda er i permisjon når man blir alene? Eller mister man foreldrepengene og kun får OS? Jeg så på en annen tråd at OS var på litt over 11000 i mnd, og det er jo mindre enn hva jeg får utbetalt i foreldrepenger.. Er så mye regler for alt, og jeg blir ikke klok på det her, men det er nok på tide å sette seg litt inn i det for jeg blir nok snart alene med en baby..
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2010 #2 Skrevet 30. januar 2010 Du får os i tillegg til foreldrepenger, hvis du da ikke tjener for mye. Oversikten over hvor mye du kan få i os finner du på nav.no (noen som la ut linken i en tråd her, men fant den ikke i farten). Du mister ikke foreldrepengene selv om du blir alene.
moota m storebror&lillebror Skrevet 31. januar 2010 #3 Skrevet 31. januar 2010 Du kan tjene 3100 kr i mnd for å få full os. Og det er ca 11900 kr. Tjener du over det beløpet trekker de 40 øre pr krone (40%). Dvs har du 13000 kr i foreldrepenger i mnd før skatt, trekker de 5200 kr i mnd av os og du får da utbetalt ca 6700 kr i os + foreldrepenger etter skatt. Men det er som du allerede har fått i svar, det kan være du overstiger maxbeløpet og ikke får os. Vet ikke hva beløpet er, men når nav mente jeg skulle tjene 13000 kr i mnd (brutto) fikk jeg redusert os, jeg mistet den ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå