Gå til innhold

Noen som er blitt gravide etter Pergo?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Noen her som er blitt gravide etter Pergo?

Hadde dere regelmessige sykluser ( eggløsning) i utgangspunktet?

jeg har det. Gyn ( og jeg forsåvidt) har derfor ikke helt tro på at Pergo vil hjelpe i mitt tilfelle. Har et gutt på snart 3. Nettopp blitt 35 og har forsøkt på nr 2 siden gutten ble født. Begynner å bli frustrert. Og redd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da kan jeg komme med en solskinnshistorie til deg ;-)))

Vi hadde prøvd godt over et år. Gikk til gyn. og fikk Pergo. Ble gravid på første kuren og er nå litt over 5 uker på vei (ikke så veldig langt men ;-))

Vi har en liten jente på 3 og et halvt år fra før. Med henne gikk det veldig fort egentlig. Jeg har alltid hatt regelmessige sykluser på 28 dager, og tror egentlig at jeg stort sett har hatt EL av meg selv rundt dag 12-14. Dette kan jeg selvfølgelig ikke være 100 % sikker på, siden jeg ikke har testet så ofte med EL tester. Men jeg har gjort det noen få ganger, fått poitivt utslag, gjort alt riktig, og likevel ikke blitt gravid. Noen mnd har jeg hatt EL smerter, andre ikke, så min teori er egentlig at jeg stort sett har EL av meg selv, men ikke alltid.

Jeg er supertakknemlig for Pergo. Lykke til!!!

Skrevet

Jeg ble gravid på første pergokur.:-) (testet positivt fredag) Jeg har hatt inseminasjon pga steril mann. Har hatt stabile sykluser på ca 28 dager, eggeløsning på dag 13/14. Dagen før imnseminasjon fikk jeg beskjed om at det kunne bli tvillinger fordi det var to eggposer som var store. Det vil jo si at det er større sjanse for at man blir gravid. Og den største var endel større enn det jeg pleier å ha. Mulig eggene blir av bedre kvalitet med pergo? Det funket hvertfall for meg:-)

Skrevet

maia81:

noen ganger tenker jeg at; tenk om det er fler enn en der inne. Det er egetlig helt sprøtt...klarer nesten ikke vente. Tenkte å ta tidlig UL rundt uke 8. Da jeg tok graviditetstesten to dager før IKM, med kveldsurin, ble den kjempepositiv med en gang, det kan jo tyde på høyt hormonnivå...

Skrevet

Vi hadde prøvd i over et halvt år, men så fikk jeg pergo og på 3 forsøket satt den :)

Skrevet

Jeg har nå hatt min første eggløsning med pergo... Veldig spent... Det er litt interessant å følge denne debatten. Godt å se at det har gått fort for mange.. Jeg er førstegangs og har forsøkt å bli gravid i over ett år... Lykke til du og håpåer dere klarer det snart:).

Skrevet

cat, mini og mikro

Ja det kan nok være en sjanse for at det er flere der. Før jeg begynte på pergo`n fikk jeg beskjed om at det kunne bli flere modne egg. Og hvis det var flere enn 3 ell 4 så måtte forsøket avbrytes. På dag 10 hadde jeg fire eggposer som kunne bli store nok, men som sagt på dag 13 var det to. Hvor langt er du på vei? Blir spennende på ultralyden da:-) Lykke til:-)

Skrevet

Cat, mini og mikro

5 uker på vei ja, så det nå. hehe

Skrevet

Så utrolig heldige dere er, dere som har blitt gravide :) :) :) Gratulerer sååååå mye til de som har blitt gravide både med og uten pergo!!

Jeg har også EL av meg selv (som oftest) og jeg fikk pergo av gyn for å forbedre eggkvaliteten, samt regulere syklusen som har variert mellom 25-35 dager (ikke store variasjonene da, men innenfor normalen). Har gått på 3 doble pergokurer i sommer/høst, siste var i oktober. Så har jeg hatt noen måneder pause for at kroppen skal kunne hente seg inn igjen. Begynner mest sannsynlig på trippel pergokur når TR dukker opp igjen. Har IKM i dag, men testet negativt både på lørdag og i dag :(

Jeg blir også 35 år i år og har forsøkt intenst hver eneste måned i 2 år nå på å få barn nr 2 (nr 1 kom uplanlagt)... med resultat av 2 MA, 1 SA og x antall kjemiske (dvs testet svakt positivt men TR har kommet allikevel)!!! Skikkelig frustrerende å være prøver ja!

Har heldigvis en datter på 4 år som jeg setter utrolig stor pris på :) Måtte vente 2 år på at mannen skulle bli klar for å prøve på nr 2 og nå har vi prøvd i ytterligere 2 år til uten resultat... Tragisk å være så babysyk i 4 år snart, herreguuuuud og tiden flyr, er det virkelig sååå lenge siden?? :(

Gratulerer uansett til de som har blitt gravide med pergo enten det har vært på første forsøk eller flere - dere er kjempeheldige :) :)

Jeg håper at jeg også kan si en dag at jeg har blitt gravid igjen og da gjerne med pergo :)

Lykke til

Skrevet

☆Meg og lille snuppis☆2MA,22pp

Huff da, 4 år er lang tid ja. Håper det blir din tur neste gang:-) Jeg krysser fingrene for deg.

Skrevet

Hei. Stikker innom fra 1.trimester jeg..

Selv hadde jeg EL av meg selv hver syklus, men slet med veldig lange og uregelmessige sykluser. Prøvde en 8 mndr før jeg tok kontakt med gyn og det klaffet på første pergokur :D Er i dag 9+4 og håper det går bra videre.

Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...