Gå til innhold

Hjelp - for lite melk ? Skulle det ikke være mulig å amme på ett bryst?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får ikke jenta mi til å ta det ene brystet. Slik har det vært så og si hele tiden og hun er 7 uker i dag. Jeg (og heller ikke legen eller helsesøster) tror det er noe med nakke rygg som plager henne, men for sikkerhets skyld tar jeg henne med til manuell terapeut til tirsdag. Uansett har jeg egentlig slått meg til ro med at jeg bare skal amme henne på det ene brystet og har også blitt fortalt at det skal være fysisk mulig å ha nok melk på kun ett bryst (jf de som har tvillinger feks som ammer en på hver side). Men nå lurer jeg på om jeg ikke har det....De siste dagene har hun vært lite fornøyd etter mating på ettermiddagen og kvelden og bare sutter på fingrene sine og er urolig. Prøver å amme mer, men det går jo på et tidspunkt tomt på det ene brystet hun vil ha og da har jeg jo et problem føler jeg når hun ikke slår seg til ro. Har tilbudt flaske etterpå noen ganger og hun drikker da alt hun blir tilbudt i en vill fart. Noen som har erfaring med å bare amme på en side? Tror dere dette tyder på for lite melk i det ene brystet? Hva ville dere gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta mi foretrekker det høyre brystet over det venstre og nekter plent å ta det venstre brystet når det er spreng der. Jeg har alltid spreng om morgenen. Da bruker jeg å legge henne til det høyre brystet, hun spiser seg mett der. Samtidig pumper jeg det venstre brystet. Det som pumpes ut, setter jeg i kjøleskapet til kvelden eller fryser ned til senere, slik at jeg har litt ekstra om det trengs. Nå er det sjelden det trengs da, stort sett om jeg ønsker å ta meg en tur ut alene.

Dersom hun sutter mye + sluker innholdet når hun får flaske, tyder det på at hun er mer sulten. Dersom du ønsker å fullamme, kan du enten prøve å få opp melkeproduksjonen, eller du kan amme på den ene puppen og pumpe den andre. Da skal du i alle fall få nok melk til sammen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...