Gå til innhold

Den til dels dårlige januarstatistikken...

Anbefalte innlegg

... er jeg også med på å opprettholde. Fikk småkramper mandag, skikkelige kramper tirsdag og mensen onsdag. Tok blodprøve på riksen torsdag, men har ikke ringt for å sjekke resultatet, det er jo ikke sånn at det er noe igjen der inne som et eventuelt befruktet egg kunne feste seg i. Synd, siden jeg tror vi traff bra med insemineringstidspunktet denne gangen. Fikk eggløsningssmerter 4-5 timer etter inseminsasjoen.

I starten hadde jeg noen urealistiske illusjoner om at dette kunne gå raskt og smertefritt, men både Rikshospitalet og kroppen min har effektivt tatt livet av den slags naivitet. Nå var dette bare mitt tredje forsøk, og det interessante er at det faktisk går lettere å takle det for hver gang. Første gangen ble jeg litt knust, andre gangen lei meg, denne gangen var jeg bare hormonsur så det holdt, og var mer muggen enn trist. Har ikke mistet motet, men har innsett at jeg ikke er fullt så fruktbar som vi håpet på.

Forøvrig, dere andre lesbiske par som tenker på riksen, der er det stopp i behandlingen for tiden. Hun litt meggete dama på telefonen kunne fortelle at de ikke har mer donorsæd, og at de ikke har fått vite når neste ladning slippes. Hun kunne også fortelle at man egentlig bare får tilbud om behandling annenhver måned (dette må være noe nytt de har glemt å informere om, var ikke slik da vi var på infosamtale), og siden jeg nettopp hadde fått.... (hun lot setningen henge litt i luften, godt mulig hun mente jeg nesten var litt kravstor som pushet opplysninger siden jeg tross alt allerede hadde fått en dose dyrbare dråper). Kunne ikke reservere plass heller, slik som tidligere. Blir neppe noe nytt forsøk før i mars for vår del. Men da er det heldigvis vår. Ikke at det har noe med inseminering å gjøre, jeg er bare så utrolig lei vinter og kuldegrader.

Fortsetter under...

Så trist at det ikke gikk i boks for dere denne gangen heller.

Vi ble så inderlig glade da vi rett på nyåret fikk brev om at vi bare kunne ringe når mensen kom for det var klart for oss nå, mensen kommer, vi ringer og får beskjed om at neida ingen behandling denne mnd fordi det var fullt! Så innmari nedtur, så nå venter vi og håper på neste mnd, men skjønner jo på lesningen her at det kan ta mye lengre tid enn vi har håpet på.

Lever jo fortsatt i den illusjonen om at vi er superfruktbare, og bare de kan ta imot oss der, så blir det barn. Men har jo skjønt etter å ha lest her en lang stund, og med venner som har prøvd at det faktisk ikke er så enkelt. Men barn blir det ihvertfall ikke av å ikke forsøke, så vi får nå bare håpe at de snart kan ta oss, så vi er igang ihvertfall :)

Ugh og æsj så kjipt ......uansett om du har blitt "barka" i denne prosessen.

Godt å høre at du har funnet bedre strategier for å mestre forsøkene framover.

Høres ut som at hun dama på riksen hadde en dårlig dag, så du skal kanskje ikke ta det for gitt at du må kun kan forsøke annenhver måned. Det hadde jeg dobbeltsjekket hvis det er et poeng. Høres jo rart ut å skylde på mangel av "edle dråper".......... Det er jo bare å bestille.......

Oh ja, kjære vår og sommer.....bare kom........

Hadde vi faktisk fått prøve annenhver måned, skulle jeg egetlig vært fornøyd. For våre del gikk det fire måneder mellom første og andre, og så tre måneder mellom andre og tredje forsøk. Har planer om å ringe tilbake om en ukes tid og høre hvordan det ligger an, satse på at de vet litt mer da.

Lykke til, erikson, når dere først kommer til. Og hvem vet, noen må jo trekke statistikken nedover også når det gjelder antall forsøk, og det kan jo like gjerne være dere. Og har man altså først kommet forbi skrankedama og køen, og er klarert for forsøk, så er det veldig greit der.

Barnedrøm: Ja, det hjelper å bli litt herdet. Jeg tror det er litt fordi jeg omsider har klart å slutte å faktisk få for store forhåpninger. Tror Rikshospitalet har mangel på donorer, og har, i motsetning til klinikken i Haugesund, bestemt seg for å ikke importere fra utlandet. Synd, jeg leste at de fikk sånn ca 40% flere søkere etter den nye ekteskapsloven, og med færre donorer sier det jo seg selv at de bør ta noen grep for å få behandlingen tilbake i normalt gjenge.

Æsj, det var da som "#¤! Jeg som virkelig håpet du skulle trekke statistikken nedover...og jeg som håpte at uttrykket "fryse på seg lausunger" skulle vise seg å ha en kime av sannhet denne vinteren! Velvelv, det er kanskje sol og d-vitaminer som skal til... Det er uansett herlig at det blir lysere nå.

Setter de noen grense på hvor mange forsøk man får, forresten? Eller når man evt må videre på IVF osv? Skjønner jo nå at det ikke nødvendigvis er så lett å bli gravid, selv om forholdene tydeligvis skulle ligge til rette for det...

Ut fra det du skriver om Haugesund vs. Riksen, tror jeg vi vil benytte oss av fritt sykehusvalg, og søke oss til Haugesund, gitt... Skal begynne å undersøke det denne uka, mens vi venter utålmodig på svar på henvisning fra gyn.pol. Greit å ha en slags illusjon om at jeg gjør noe med saken ;) Dessuten vender energien så smått tilbake sammen med lyset. Vi får tro dette blir et fruktbart år til slutt, for oss alle :)

Haha, "fryse på seg lausunger", ja. Sånn sett har forholdene vært optimale i det siste :-D

De har ikke gitt uttrykk for noen øvre grense for antall forsøk. Da vi var på infosamtale virket det som om vi kunne prøve en god stund, de gir vel beskjed når de mener det er på tide å gjøre det annerledes. Det eneste de sa, var at jeg må gjøre meg ferdig med å forsøke før kona får prøve (hvis hun skulle ha lyst til det).

Bare dobbelsjekk med Haugesund om det jeg skriver er riktig, det er informasjon av typen "jeg mener jeg leste et sted...", er nok lurt å verifisere før dere tar en avgjørelse.

Annonse

Ja, om man KAN fryse på seg lausunger, så burde vi jo ha klart det i løpet av januar, liksom ;)

Da er mail med spørsmål om sædimport også sendt :) Det er merkelig hva slags underlige ting det plutselig føles heelt naturlig å tenke på/spørre om!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...