Gå til innhold

HALLO!! Vi har jo glemt..........

Anbefalte innlegg

...................MARKO...................

Marko (en av de finske variantene) er jo det flotteste av de flotte vel!!!!

;-)

Selv kunne jeg aldri bruke det, av den gode grunn min o så søte kattepus heter det......

Men det er altså altfor få Marko`er der ute!!!

Så kom igjen damer, kall podene deres det! :-))

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141363486-hallo-vi-har-jo-glemt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Hadde også en katt som het Marko en gang. Den vi har nå heter Tomas.

Ellers har vi hatt Rasmus, Siri, Klara, Petter og Johan (som ble trebarnsmor etter hvert)

Fine navn, som er uaktuelt på menneskebarn, da jeg tenker på de som kattenavn.

Min naturlige assosiasjon var umiddelbart Marco Polo.

En kjent oppdager som reiste ut i verden allerede som 17åring og i sin tid hadde sett mer av Asia enn noen annen europeer. Siden ble han også en inspirasjon for Christoffer Colombus.

Jeg er relativt lite engasjert i historie, men så passe elemtentere greier kan jeg. Marko for meg ser ved første øyekast litt rart ut, men ville forsvart det med å være en fornorsket skrivemåte av det populære navnet.

Jeg liker det for de som ikke tok den ;)

Har du ikke fått med deg at Prebs og Kapabel ikke eier oppdragelse før nå?

De kan ikke respektere at folk er forskjellig og sitter dagen lang å kommenterer navn de ikke liker...Som regel på en frekk og uforskammet måte!

Les innlegget som heter "Kremt" av Kapabel...

Annonse

Å antyde at noen "ikke eier oppdragelse" på bagrunn av svar på en diskusjonsside på nettet, er langt mer uanstendig enn våre eventuelle ubehøvlete svar. Jeg respekterer imidlertid fullt ut at vi har ulik humoristisk sans, samt ulikt forhold til navnedebattens "alvorlighetsgrad".

Imidlertid å hevde at vi generelt mangler oppdragelse og "ikke respekterer at folk er forskjellig", har du ikke grunnlag for å hevde på bakgrunn av din kunnskap om oss.

Jeg er kanskje ikke perfekt oppdratt, men jeg har ironisk forståelse, og det er langt viktigere. Hva har forresten oppdragelse med en fra før av usaklig navnedebatt på nett og gjøre. At dere leser mellom linjene og trekker egne slutninger, er ikke vårt problem! :-)

Har sett at noen er mer aktive her inne enn andre, har vært her en del selv, bare skiftet nick.

Syns det er litt tullete å skrive en masse ironiske innlegg, men hvis jeg virkelig så på det som fornærmende ville jeg bare latt vær å svare. Sjeldent det hjelper å kaste ved på bålet, som du kanskje gjør her? ;) Ganske ufint å påstå at noen ikke eier oppdragelse bare fordi de skriver barnslige innlegg.

Jeg svarte på dette innlegget fordi navnet Marko aldri har vært innom mine tanker, men jeg liker det faktisk ganske godt! Hadde ikke dette tullete, usaklige, barnslige, sarkastiske innlegget vært her hadde jeg nok ikke kommer på det heller :)

Mitt beste tips er å svare på de trådene man liker og ikke bry seg om resten. Dog enig i, som du har skrevet i et annet innlegg, hvis folk spør om A eller B så trenger man ikke komme med spydige kommentarer. Men der folk spør; hva syns dere? Ja, så må man vel få lov å skrive hva man syns. Selvfølgelig greit å ha normal høflighet i bakhodet, men syns man et navn høres helt tullerusk ut, som det ofte gjør her inne, så kan man vel få skrive det?

Hehe, manger oppdragelse =) Ler meg ihjel! Jeg syns nesten prebs er for veloppdragen jeg...

Det er vel heller folk som mangler humor og evne til å skjønne at folk har ulik navnesmak, og her spør folk om navn, eller foreslår nyyydelige navn som Marko (*spyr*), og da har alle lov å kommentere.

Tåler man ikke debatt om et navn, så legger man det ikke ut på navnedebatten - enkelt og greit!

Og debatt ble det....

Blir jo litt hårsår når det blir antydet at min gode kattepus er en NARKOPUS da!!! At noen kan si noe slikt ;-)

Takk for støtte dere andre!

Smak KAN faktisk ikke diskuteres, men derimot debatteres.

Med det sagt ville jeg ikke ha en debatt om Marko (som JEG elsker) er nyyydelig eller IKKE, men bare kastet det ut i navnejungelen som et alternativ....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...