Anonym bruker Skrevet 30. januar 2010 #26 Skrevet 30. januar 2010 I motsettning til den deilige papirbleiestanken som fyller hele rommet med en gang det er en dråpe urin i bleien ja... Min erfaring forteller meg at dette er noe du innbiller deg fordi du tror det er uhygenisk, Har brukt begge deler og ser fordeler og ulemper med begge. Papir blir mye søppel Lukter vondt Flere lekasjer, spesielt bæsj Vi vet ikke hva som faktisk er i dem fordi produsentene ikke ønsker å oppgi det. Forstyrer hudens fuktbalanse Tøybleier tar mer plass under klærne Er våtere mot huden (noen tåler ikke det) Det ER mer arbeid Kan lett bli dyrt i Norge med subsidierte papirbleier En møter mange fordommer
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2010 #27 Skrevet 30. januar 2010 Største argumentet mot tøybleier er at du må nesten forsvare hvorfor man bruker det på barna sine. Jeg kjenner meg ikke igjen i noen av disse påstandene her, flesteparten her bruker jo ikke tøybleier på barna sine. Vi har brukt det i 2.5 år og er ikke misfornøyde i det hele tatt. Jeg skulle likt å se de som bruker 4-6 bleier pr døgn de første tre månedene. Engangsbleier (ikke papirbleier, for det er så lite papir i dem at de kan ikke kvalifiseres til å kalles det) er det så ekstremt mye dritt i; parafin og superabsorbenter som ikke på noen som helst slags måte er bra for huden til barna, og det lukter jo bare man åpner en engangsbleiepakke. Dessuten gir det høyere temperatur i pungen til gutter, noe som kan være problematisk senere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå