3småtroll♥ Skrevet 30. januar 2010 #1 Skrevet 30. januar 2010 Mannen min var i den ene asiabutikken vi har i byen og de platene de hadde var med hvetemel selvfølgelig:( Har googlet litt nå og det virker som det skal finnes risplater som det faktisk ikke er hvetemel i, men hvor får man tak i det tro? Noen som vet? Alle barna her har cøliaki så jeg må ha glutenfrie plater!
Nagilimia Skrevet 30. januar 2010 #2 Skrevet 30. januar 2010 Jeg skal se på de vi har når jeg får mulighet. De er av ris, men trodde alle var det, så hvis de var med mel i den butikken dere var i så er de kansje det i våres også.. Har i hvertfall ikke hørt om vårrullplater uten ris..
3småtroll♥ Skrevet 30. januar 2010 Forfatter #3 Skrevet 30. januar 2010 Ja, men det er kanskje som i maistortillas.... Det er noe maismel i, men de har også hvetemel i. Samme med potetlomper....med hvetemel! Mange som tror ting er uten hvetemel pga navnet, men ofte så putter de noe hvetemel i uansett så da er det ikke alltid like lett:) Men må da være andre med cøliaki som liker å spise vårruller!?! Og i kina vet jeg de bruker mye potet, ris og maismel så er jo lov å håpe:) Supert hvis du gidder si fra hvis du finner ut av det:)
maeve er tobarnsmamma<3 Skrevet 30. januar 2010 #4 Skrevet 30. januar 2010 Hei Hadde tilfeldigvis sånne ris"tortillas" liggende i skapet og sjekket innholdsfortegnelsen på de. Rismel 88%, tapioka maisstivelse, salt, vann. De jeg har er av merket Blue Dragon, og jeg fant de på Ica Maxi!
Gjest mphs Skrevet 30. januar 2010 #5 Skrevet 30. januar 2010 Har du sjekket i helsekosten? Eller spør de i asiabutikken om de kan bestille inn rispapir til våruller.
rudolfine Skrevet 30. januar 2010 #6 Skrevet 30. januar 2010 De ris"arkene" har vi også brukt. Gikk veldig fin til glutenfrie vårruller. Jeg kjøpte de på Coop Mega. Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå