Gå til innhold

Omgangssyke og melka er borte vekk....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ikke klart å holde på vått eller tørt og er nok sikkert følgelig dehydrert. Har ikke en dråpe melk til babyen, til stor frustrasjon for både meg og han *snufs*

Vil jeg få melka tilbake når jeg blir frisk, eller er dette slutten på min karriere som ammende mor?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er førstegangs selv så¨vet ikke om den kan komme tilbake..

tror jeg har lest en plass at vis man pumper å legger til ungen ofte så skal en få melk igjen!! men husker ikke hvor..

men når du ammer så er det viktig å drikke mye... for at det skal produseres må du også drikke..

Skrevet

Anbefaler å besøke nettsiden www.ammehjelpen.no

Der står det mange gode råd og også adresser til frivillige ammehjelpere i ditt område som du kan ringe til.

Lykke til!

Skrevet

Du vil få tilbake melken, du må bare legge barnet til ofte og pumpe litt hvis du har pumpe. Det kommer nesten tilbake for fullt hvis du gjør en innsats..

Mye arbeid men er verdt det..

Skrevet

Jeg opplevde det samme under en runde med skikkelig influensa (med oppkast og god stemning) da snuppa var 6 mnd. Etter noen døgn var jeg såpass dehydrert at selv ikke med nesespray greide jeg å få i gang utdrivinga. I et døgn ca var det HELT tomt.

Når jeg ble bedre gikk jeg opp 3 kg på et døgns tid bare på å få i meg nok drikke (så jeg manglet litt væske...), og smått om senn kom melka tilbake, utdrivinga begynte å fungere igjen, og med snuppa hengende i puppen døgnet rundt greide jeg å kutte ut MME igjen etter bare noen dager (og i de dagene fikk hun ei flaske i døgnet ca, resten var faktisk pupp). Måtte bruke det i grøten i et par uker fordi jeg ikke hadde nok til å pumpe, men det ble greit igjen det og. Hun fikk sikkert ikke riktig nok næring i disse dagene, men det merktes ikke nevneverdig på vekstkurven og jeg tror nok at jeg mye godt berget melkeproduksjonen på å være så restriktiv på erstatninga. Lot henne heller die kontinuerlig i timevis. Jeg var jo uansett syk og nokså sengeliggende, så å ha henne hengende i puppen var ikke så veldig pes :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...