monika 3+1 i magen:) Skrevet 30. januar 2010 #1 Skrevet 30. januar 2010 jeg har termin 1 mars, dette er barn nr 3, jeg har ikke ammet de 2 andre barna mine, men vil prøve denne gang. skal jeg investere i en brystpumpe nå, eller skal jeg vente til etter fødselen? isåfall, manuell eller elektrisk? takk for svar:)
enlitenpågang Skrevet 30. januar 2010 #2 Skrevet 30. januar 2010 Jeg ammet jenta mi til hun var 13 mnd. Men starten var et h...... uten like fordi jeg fikk for lite melk til henne. Hun var under fødselsvekt til hun var over 1 mnd gammel.. Måtte til helsesøster å veie henne annenhver dag. Jeg fikk låne en elektrisk pumpe på helsestasjonen. I ca 2 uker satt jeg konstant med enten henne eller pumpa på for å øke produksjonen. Denne gangen har jeg derfor investert i en elektrisk pumpe og den skal brukes fra dag 1. Heller for mye melk enn for lite! Elektrisk er ikke nødvendig, men kjekt. Jeg kjøpte min på salg på Allianse apotek. De har 30 % på alt Avent for tiden.
FruSkurk&BandittBarna Skrevet 30. januar 2010 #3 Skrevet 30. januar 2010 Jeg fullammet til ca 6 mnd og hadde ikke bruk for pumpe. Begynte å jobbe da barnet var 6 mnd og prøvde da å pumpe (elektrisk), men gav ikke ned til pumpa på tross av spreng. Så for min første trengte jeg det ikke. Men dette ser ut til å variere veldig for folk.
simba>>>3gutter Skrevet 30. januar 2010 #4 Skrevet 30. januar 2010 HAr nesten ikke brukt den manuelle pumpen jeg har. Min anbefalinger å vente og se om du trenger det. Og så gå å kjøpe en da. Litt bortkastet penger hvis den bare blir liggende i skapet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå