Gå til innhold

Blæremola

Ningus

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei..

Er det noen her som har hatt blæremola? Nettopp fått vite at jeg har hatt part blæremola. Litt sent svar etter utrskarping, i værste fall er jeg gravid igjen...:( Frykter abort... vil så gjerne beholde..

• 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

jeg hadde en MA (uke 12) for et år siden, som viste seg å være part. mola. Var på privat ul og gynekologen mistenkte dette. På sykehuset fikk jeg ikke svar før etter 3 mnd (og masse mas fra min side, det viste seg at de hadde rotet bort brevet som skulle sendes til meg). Jeg tok da blodprøve hver mnd i fire-fem mnd for å sjekke at hcg var normalt.

Det var en utrolig tung og vanskelig periode, skjønner hva du gjennomgår nå.

Er du sikker på at du er gravid på nytt? Ofte tar det en stund før hcg synker etter en MA. Ønsker deg uansett lykke til!

Skrevet

Hvordan har det gått med deg? Jeg har også hatt partiell mola for litt over ett år siden. Har du tatt test som er positiv siden du frykter at du er gravid igjen? I såfall må du huske at en av tegnene på mola er at hCG synker veldig sakte, så du trenger ikke være gravid selv om du tester positivt.

Jeg måtte ta blodprøver i hele 8 mnd før jeg til slutt nektet å ta flere. Da hadde jeg hatt 0 i hCG en stund, og det ble en ny påminnelse om det jeg helst ville glemme hver gang jeg skulle ta ny prøve.

Jeg fikk brev fra sykehuset om at jeg ville få maksimal oppfølging om jeg ble gravid igjen, selv om det ikke er påvist noen øket fare for at sånt skal skje igjen etter en mola. Jeg har hatt 3 aborter/ex.u. før, så det er nok litt derfor også. Vi prøver ikke å få flere barn, men det er jo godt å vite at jeg vil bli fulgt opp om vi skulle trenge det!

Håper du kommer sterkt tilbake med en baby etter 6 mnd pause!!

• 1 måned senere...
Skrevet

Da har det gått noen månender siden jeg fikk påvist blæremola. HCG sank til under 5 etter 2 uker. Jeg har egentlig karantenetid i 6 mnd, men har bestemt meg allerede for å prøve på nytt. Er det noen som har erfaring med ny graviditet etter blæremola? Vet at det er en risiko for at ikke alt er borte, men dette er samtidig veldig lite sannsynlig. Velger derfor å ta en sjanse. Det er uansett ikke sikkert at jeg blir gravid med en gang uansett..

Skrevet

Som de andre sa, kan det ta veldig lang tid før HcG synker etter mola. Hos meg tok det rundt 12 uker. Hadde komplett blæremola. Oppdaget ved tilfeldighet i "uke" 12, fordi jeg ønsket tidlig UL. Ingen mistanke om det i det hele, den blir vel vanligvis utstøtt av seg selv? Flere mnd med BP og UL. Kan endelig prøve igjen etter karantenetiden, jippi...:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...