cathrine&emma Skrevet 30. januar 2010 #1 Skrevet 30. januar 2010 tror jg hadden en SA i natt og litt i dag, kom masse blod og masse mørke klumper, og nå blør jg som om jg skulle hatt en vanlig menstrasjon....+ at det kommer en del klumper men ingen smerter igrunnen.. er 5+6 uker el var.. har ikke orket noe særlig i dag, spiste frokost 3 timer etter jg sto opp, og har bare grene, oxo skal mi jente ha barnebursdag i dag, så dette var jo virkelig fullklaff lissom... Men er dt nødvendig å be om UL til mandag el?? har jo ikke sånn kjempe lyst til det lissom..så nå blør jg sikkert 1 uke til.. jippi lissom... MEN så lurer jg på en annen ting, etter du har hatt en SA er dt større sjanse for å bli gravid igjen fort eller åssen fungerer det??
Mrs Smutt & Smilende Skrevet 30. januar 2010 #2 Skrevet 30. januar 2010 Hei! Det var leit å høre om deg. Er 5+4 selv og hadde selv blod på papiret i går kveld og litt i morges. Har ikke skjedd noe mer (enda), og føler at jeg bare går og venter på fortsettelsen. I forhold til spørsmålet ditt så er jeg usikker, men etter å ha lest litt rundt virker det som legene ønsker at man skal ha en normal mens før man prøver igjen. Det er mulig jeg tar feil, men leser det rundt omkring. Håper noen som kan mer om dette kan svare også. Lykke til!
sepgutt10<3novjente11 Skrevet 30. januar 2010 #3 Skrevet 30. januar 2010 så utrolig trist å høre håper alt går godt med deg.. du burde kanskje bare få en time på mandag hos gyn. din for å bare sjekke at alt har gått tilbake. Men i følge min gyn så fikk jeg beskjed om det gjorde ingenting å bli gravid før du fikk mensen igjen. man trengte ikke å vente på etter man hadde balansert mens. Var det jeg fikk beskjed om første gang jeg hadde SA. Det eneste er jo det at det er vanskeligere å finne ut nøyaktig hvor langt du er på vei før du får sjekket det hos en gyn. Jeg ble gravid 3 uker etter jeg hadde en SA så gikk ekstremt fort for meg. Du får ha masse lykke til og håper det går godt neste gang det blir en liten spire =)
surfepia Skrevet 30. januar 2010 #4 Skrevet 30. januar 2010 Hei hei trist å høre at du fikk en slik start på helgen... En SA såpass tidlig trenger ikke gjøre vondt. Men dersom du har mye friskt blod og endel klumper, så høres det ut som det er det du opplever nå... Jeg hadde selv en SA i uke 6 for litt siden. Jeg var hos lege for å få tatt hcg prøver. Du er for kort på vei til å kunne få svar gjennom UL. Det legen normalt sett gjør er å ta 2 blodprøver med et par dagers mellomrom for å se om hcg nivået går ned. Skal normalt sett øke til det dobbelte annenhver dag inntil uke 10. Dersom du fortsatt har høyt hcg, så kan det være lurt å ta en ny prøve etter ca en uke. Dette for å sjekke at kroppen har kvittet seg med alt og er klar til ny runde :-) Det går fint an å bli gravid med en gang etterpå, men noen anbefaler å vente en mens. Det gjorde vi. Er nå 8+ 5 og alt ser heldigvis bra ut denne gangen!! Lykke til!!!
ღ askepott ღ Skrevet 30. januar 2010 #5 Skrevet 30. januar 2010 Uff, hører ikke kjekt ut ;( Sender deg trøstetanker fra meg, og ønsker deg lykke til – håper du blir gravid SNART igjen
Gjest H to the Izzo Skrevet 30. januar 2010 #6 Skrevet 30. januar 2010 Så synd at det gikk sånn. Jeg vet hvor skuffende det er å oppleve det. Da jeg hadde SA så var det heller ikke veldig vondt, men omtrent som vanlige magekramper under menstruasjonen. Selv har jeg mistet flere ganger, og fått anbefalt etter hver gang å vente med neste forsøk til etter at mensen er tilbake. Grunnen til dette var visst at slimhinna må bygge seg opp igjen, og kroppen få kommet seg. Om man ikke venter er det større sjanse for å miste på nytt, har jeg fått høre. Jeg håper bursdagsfesten gikk greit til tross for at dette skjedde. Snakk om max uflaks. Lykke til med neste forsøk!
Tezz78 Skrevet 30. januar 2010 #7 Skrevet 30. januar 2010 Ser du har fått endel tilbakemeldinger allerede, men hiver meg på likevel... For noen år siden, i mitt første svangerskap, fikk jeg kraftige blødninger, med masse klumper, over flere dager. Trodde da det hele var over. Men, etter den krafigste blødningen var jeg på ul, og der var det sannelig en levende liten sak ) Så det kan gå godt også!
cathrine&emma Skrevet 30. januar 2010 Forfatter #8 Skrevet 30. januar 2010 takk for svar, men føler dt er over, men skal ringe gynokologen min på mandag og høre hva de sier der..
DenTredje Skrevet 31. januar 2010 #9 Skrevet 31. januar 2010 Føler med deg. Opplever akkurat det samme som deg, ligger bare 1 dag foran i skjema, var 6 uker på vei. Veldig trist, men vi har iallefall nye muligheter rett foran oss! Det er sikkert lurt å vente iallefall til 1 mens sies det før man prøver igjen. Lykke til i tiden fremover!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå