Gå til innhold

2,4 mill i huslån!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har kjøpt oss hus, og skal ta opp lån på 2,4 mill. Vi er en familie på 4. Hvor mye synes dere vi bør ha i samlet inntekt for at dett skal gå rundt uten at vi trenger å spinke og spare?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har 1,3 mill i lån og har samlet inntekt på ca. 40.000 i mnd og vi har så det rekker greit. Vi er 2 store og to små.

Vet ikke hvor mye dere betaler på lånet i mnd, derfor litt vanskelig å si hva dere BØR ha som inntekt.

Skrevet

Dette burde da dere vel strengt tatt regnet på FØR dere tok opp lånet, vel...?

Skrevet

Dere bør vel ha minst 800 000 kr inn, tror jeg. Vi har samlet lån på 2,2 mill. Studielån og billån, ett kredittlån og huslån. Vi har ca 725 000 inn, det er egentlig litt for lite, men også en konsekvens av at vi velger at jeg jobber deltid, 75%. Hadde jeg jobbet 100% hadde vi nok passert 800 000 kr, pga tilleggene mine, og lønnsøking pga ansinnitet ila dette året.

Skrevet

Da hadde vi hatt det greit. Nå er det sånn akkurat. Og det er stor forskjell på å ha ett samlet lån på 2,4 enn flere lån tilsammen på 2,2...

annie 12:40

Skrevet

Kommer helt ann på hvilke viklår dere har for lånet, hvilken type boliglån og hvor mye utgifter dere har ellers.

Skrevet

Dre burde vel ha rundt en mill.. Så derer klarer renteoppgangen, rente på ca 10 %

Skrevet

vi har 2,5 mill i lån - samlet inntekt i året på ca kr. 8/900 000,-

låneutgifter i mnd er ca 11000,- for oss i øyeblikket.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...