Gå til innhold

Uten foreldre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lest gjennom store deler av denne siden, og har egentlig ikke funnet svar på mange av mine spørsmål, så herkommer de til alle som har en mening eller egen opplevelse;

Skal gifte meg en eller annen gang 2011. Har to barn fra "tidligere", begge mine foreldre er døde, og vi ligger an til lavbudett; TIPS????

Har desverre ingen far som kan følge meg til alters, hvem kan gjøre det da? Har en super bror, to voksne sønner på 18 og 20 år, og en kjær onkel som føles som en far for meg. HJELP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da tror jeg faktiskt at jeg ville latt meg blitt ført opp av begge sønnene, en på hver side.

Lykke til med planleggingen, selv skal jeg gifte meg om 4 mnd

Skrevet

Jeg har to fedre, både far og stefar som har vært der gjennom hele livet mitt. Kunne derfor ikke velge mellom dem.

Løsningen ble å gå opp kirkegulvet sammen. Det gjorde mine foreldre (da min morfar ikke levde), samme gjorde Haakon og Mette-Marit (selvom hennes far levde) Har lest en plass at dette er den opprinnelige norske tradisjonen, men klarer ikke å finne igjen hvor.. Hvis du er tøff nok kan du også gå opp alene? Evt ha noen brudepiker/svenner som går foran?

Lavbudsjett har jeg ikke så mye forhold til, men har hørt det er mer og mer vanlig med spleiselag der gjestene tar med seg mat og drikke selv. Gjestene får på forhånd vite hva de skal lage til f.eks en buffe og andre blir spurt om å lage en kake, slik at du hele tiden har kontroll på hva som blir laget og til hvor mange.

I et sånt bryllup vil det etter min mening være uhørt med en ønskeliste da gjestene allerede lager mat og har med drikke, men hva som praktiseres vet jeg rett og slett ikke. Dette er bare min personlige mening om hva som er greit å spørre om og hva som blir grådighet.

Kjole, dress o.l kan kjøpes brukt eller leies.

Nå hører det med til historien at vi skal gifte oss i utlandet alene og betaler alt til vår bryllupsfest i Norge når vi kommer hjem, så dette blir bare antagelser om hvordan jeg hadde villet gjøre det :)

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...