♠️SparEss♠️ Skrevet 29. januar 2010 #1 Skrevet 29. januar 2010 Livet mitt har vært et helvete fra jeg var ganske liten. Mishandling både fysisk og psykisk som til tider var av svært grov art, omsorgssvikt og mye sykdom. Som ungdom ble jeg lagt inn på psykiatrisk døgnavdeling fordi problemene som fulgte med det helvete jeg levde i ble for mye. Jeg var innlagt i 3 år sammenhengende, og det var ensvært turbulent tid. Jeg ble veldig syk og hadde perioder med allvorlige psykoser, depresjoner, selvskading og selvmordsforsøk. Jeg skadet meg så mye at jeg ble overvåket kontinuerlig 24 timer i døgnet. Jeg har gått i aktiv behandling i 10 år, men nå er jeg helt på egenhånd. Ingen kontakter innen psykiatri, og styrer livet mitt på egenhånd. Jeg er langt i fra i mål, men den livserfaringen og kunnskapen jeg har fått om meg selv gjør at de problemene og tunge stundene som dukker opp kan håndteres på egenhånd. Jeg møtte en fantastisk mann for noen år siden som gjorde at livet mitt fikk et annet perspektiv. Mange tanker og motstridende følelser dukket opp, og jeg ble nysgjerrig på livet. Jeg var veldig skeptisk, men han ga ikke opp og klarte til slutt å vinne meg. I dag har vi en nydelig datter på 13 mnd. Det å bli mamma var ikke lett for meg, men det beste som noen gang kunne hendt meg. Nå handler ikke hverdagen bare om meg lenger og jeg er nødt til å sette andres behov forran mine. Jeg må fokusere på livet og se fremover. Nå har jeg bestemt meg for å begynne å studere. Jeg kunne vært ferdig med utdannelsen min for lenge siden, men det har ikke vært mulig å fokusere på den før nå. Nå er jeg skikkelig motivert og gleder meg. Jeg vil ikke noe spesielt med dette innlegge. Vil bare poste det her så alle kan se at det er mulig å komme seg fra helvete til himmelen. Livet mitt vil alltid være preget av det som har vært, men i stedet for å være bitter og ønske at mange ting ikke hadde skjedd, så finner jeg veldig mye positivt ved den triste livshistorien min. Jeg har fått masse kunnskap om mennesker og ikke minst meg selv, som gjør at jeg blant annet som mamma kan gi min datter en flott oppvekst. Jeg har aldri gitt opp selv om jeg har trodd det mange gange. Det at jeg har kjempet og kommet meg gjennom dette gjør at jeg kan motivere meg selv når ting er tungt og vanskelig, for jeg har kommet meg gjennom mye vanskeligere ting før. Jeg vet ikke slutten på denne historien ennå, men jeg er klar for å begynne på et nytt kapittel. Sender medfølelse, klemmer og mange gode tanker til alle der der ute som av en eller annen grunn føler livet er urettferdig, vondt og vanskelig. Jeg heier på dere!!
Rampongi Skrevet 30. januar 2010 #5 Skrevet 30. januar 2010 Du virker som en person som klarer det du vil, så bestemmer du deg for solskinn, så blir det sol hele veien! Lykke til med studiene!
Himmel og hav Skrevet 30. januar 2010 #6 Skrevet 30. januar 2010 Så flott! Jeg ønsker deg all mulig lykke i studier og livet forøvrig!
Gjest Skrevet 30. januar 2010 #8 Skrevet 30. januar 2010 Lykke til med det nye kapittelet. dette bør bli en bestselger:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå