Anonym bruker Skrevet 29. januar 2010 #1 Skrevet 29. januar 2010 når jeg skulle rygge ut... uff - vært så uheldig.. merket såvidt jeg var borti, hadde ikke noe stor fart eller noe... men kjørte frem igjen og så godt etter på bilen hans, men kunne ikke se noe på hans bil. Gikk ikke ut av bilen da, syns jeg så godt fra der jeg satt... Kjørte - og parkerte min bil, og ser jeg har noen skraper selv..... :-( Har mulig sett etter på feil sted på hans bil, sett et sted høyere oppe enn hvor jeg trodde vi var borti, og at det var derfor jeg ikke så noe på hans bil... samtidig var det noe røde merker på min bil, men hans bil var ikke rød....?? Uansett, nå har jeg kjempedårlig samvittighet på om det er noen merker på den bilen!!! uff - så dumt!!!!! Jeg ville lagt igjen beskjed om jeg hadde sett noe!!! Men, ellers, er det noe jeg kan ta på mine skraper, for å dekke til dem litt????
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2010 #2 Skrevet 30. januar 2010 Vet du hvor kjett det er å komme ut fra butikken og finne bulk og riper på bilen? Og vet du hvor kostbart dette blir for en uskyldig person? Det er tross alt ikke hans/hennes skyld at du ikke har lært deg å parkere/rygge bil! Når du har et slikt uhell, hopper du ut av bilen, da det ikke er sikkert at du ser skaden pga lys og vinkel, så tar du bilder av skaden, kontakter eieren og skriver en skademelding. Har du det travelt legger du igjen navn og telefonnummer. Heldigvis finnes det kamera på de fleste parkeringsplasser, slik at folk som bare stikker kan få regningen de faktisk fortjener.
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2010 #3 Skrevet 30. januar 2010 Og forresten... Den røde fargen kommer ikke fra lakken hans, men fra grunningen enten din eller hans. Det vil si at synest sannsynlig har klart å lage så dype riper i en av bilene at det har gått helt ned på metallet. Det er ikke noe å gjøre med ripene, det må pusses og lakkes. Jeg har opplevd akkurat det samme selv og endte opp med en lakkregning på over syv tusen kroner. Dette var kun døra, såjeg hadde aldri sett for meg en slik regning. Flaks for meg at jeg var så heldig at det hele var filmet. Jeg var glad for at jeg slapp å betale regningen selv, da det ikke er min skyld at folk ikke kan å parkere/rygge.
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2010 #4 Skrevet 30. januar 2010 Vær litt grei da, herregud. Unødvenig å skrive at HI ikke kan parkere eller rygge, alle er vel litt uheldige! Nekter å tro at du ALDRI har vært ute for et uhell med bilen, da har du hvertfall ikke hatt lappen lenge.
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2010 #5 Skrevet 30. januar 2010 Syns du skal legge en annonse i avisen der du bor så du mulig kan få kontakt med vedkommende. Såpass ærlig burde man vel kunne være.
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2010 #6 Skrevet 30. januar 2010 Syns det er en uting å bare kjøre når man har skadet noen annens eiendom, da gjør man opp for seg. Om du hadde det travelt kunne du lagt igjen en lapp. Ble selv påkjørt bak fra av ei som ikke klarte å bremse, da vi så på bilene kunne vi ikke se noen skade. Vi skev skademelding og jeg tok bilen på verksted for å være på den sikre side. når jeg kom dit og vi fikk sett i lyset så var hele bakskjermen spukket og måtte byttes. Ble en regning på 8000kr. Vistes ikke så godt en mørk vinterkveld.
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2010 #7 Skrevet 30. januar 2010 Herremin, dette er det mest idiotiske svaret jeg har sett på lenge. Betyr da ikke at man ikke kan å kjøre fordi om man er uheldig og kommer bort i en annen bil. Du er en type som man nok ikke må komme i klammeri med, for da gjør du alt du kan for å ta en, uansett om du har skylda selv... Ikke HI, så du ikke skyter henne en gang til pga svaret mitt.
VåreSøteSmå Skrevet 30. januar 2010 #8 Skrevet 30. januar 2010 Om du ikke går ut av bilen ser du ikke ting skikkelig,og det burde du gjort,før du kjørte videre.Du kunne lagt igjen en lapp i frontruten med nr ditt om det var noen riper eller noe.Kjører ikke bare fra sånn!Utrolig kjipt å komme ut i bilen sin og merke sånt.Og så har tullingene som har gjort det stukket av...Enten det kun er en ripe eller hakk,eller mer som du ikke kan se innifra bilen din..Bør skrive skademld,i det minste ligge igjen en lapp med nr ditt.Du kunne i det minste gått ut av bilen din og sett etter..
VåreSøteSmå Skrevet 30. januar 2010 #9 Skrevet 30. januar 2010 til anonym 0112, alle kan kjøre på en eller annen gang i livet sitt,trenger ikke være dårlig sjåfør for det.Uhell kan skje,enten det er glatt,dårlig tid,stresset osv.En annen ting er at hun kunne gjort opp for seg!
pinglo Skrevet 30. januar 2010 #10 Skrevet 30. januar 2010 Noen knakk av sidespeilet på min bil, for en tid til bake., Jeg stod parkert på et senter. Vedkommende stakk av,uten å legge igjen beskjed. Det kosta meg 2400,- for nytt speil. (kjøpte orginal speil). Det var sure penger. Kom selv borti en parkert bil i november i fjord. Var forsent ute til eksamen, og stresset noe helt for j****, for å finne parkering. Tok da bilder av den parkerte bilen, noterte skilt nr. Meldte fra til vaktene på eksamen, også fant de eieren for meg. Så når eksamen var ferdig, så var det rett ut å skrive skade melding. Min bil fikk skader for 18 000,-, å du ser det nesten ikke. Venter enda på at vedkommende skal taksere sin bil... Dette skjedde 19 nov el no sånt. Jeg sitter ighverfall igjen med god samvittighet, selv om det ikke er oppgjort enda. Saken er vel snart foreldet..
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2010 #11 Skrevet 30. januar 2010 Min bror har en sjelden sportsbil, og fikset en bulk på bilen til 12 000. Så hadde han parkert på senteret, og noen kjørte på bilen og stakk av. Samme plassen som forrige bulk, og nye 12 000. Hater uærlige mennesker.
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2010 #12 Skrevet 30. januar 2010 Jeg syns det er helt utrolig at du ikke kunne ta deg tid til å gå ut av bilen og sjekke det ordentlig. Ta bilde om du kunne det og legge igjen navn og nr. Det var det minste du kunne gjort. Jeg vil si at klarer du ikke det har du ingen ting i en bil å gjøre.
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2010 #13 Skrevet 30. januar 2010 Hei HI Er du typen som kjører videre hvis du kjører ned en katt også? Hvis ingen har sett deg gjøre det? Eller er det kun ved skade på dine medmenneskers "døde" ting du har slett moral? Må inrømme at slike som deg irriterer meg grenseløst - særlig det at du er så likegyldig at du ikke en gang går ut av bilen for å sjekke! Håper din samvittighet ødelegger helgen din! Du har garantert ødelagt en annens helg! Hilsen en som har vært ute for slike som deg en gang for mye!
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2010 #14 Skrevet 30. januar 2010 Skikkelig dårlig gjort. Synes godt du kan ha litt dårlig samvittighet nå ja!
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2010 #15 Skrevet 30. januar 2010 Hvordan vet du at det var en mann som eide bilen?
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2010 #16 Skrevet 30. januar 2010 Vi holder å bytte bil nå og taper mange mange tusen på flere små skrammer og småbulker etter idioter som kommer borti og bare stikker. Skulle vi fikset alle disse småskadee hadde vi måttet lakkere og rette ut småting på tre dører og det er ikke billig. Det er hendelig at man kommer borti noen andre, men skjer det er det minste man kan forvante at den skyldige i det minste går ut av bilen og ser skikkelig.
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2010 #17 Skrevet 30. januar 2010 Pinglo Til opplysning så har den du kjørte på 2 år på seg å taksere og melde inn skaden. Så blir nok ikke foreldet enda. Har en skade på bilen min som jeg ikke har tatt. Har snakket med mitt og han som gjorde det sitt selskap og de begge sier at jeg kan ta det når jeg vil, f eks i anledning eu kontroll eller noe annet jeg skal på verksted. Helt merkelig at det kan gå så lang tid men sånn er det visst. Skaden min er liten pluss at sjåføren fikk 2 forelegg x 4000 kr for brudd på veitrafikkloven. Har ikke tenkt til å rette opp den lille skaden men jeg lar mannen vente leenge før jeg gidder å si fra at jeg ikke skal rette det opp.. Bare sånn lite obs til deg HI, denne mannen fikk altså 4000 kr i bot for å ikke sjekke skade etter trafikkuhell.
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2010 #18 Skrevet 30. januar 2010 Får håpe noen ikke såg deg og noterte ned da og gav bileier, blir en saftig annmeldelse til politiet for å si det slik...
ConsuelaBananaHammock Skrevet 30. januar 2010 #19 Skrevet 30. januar 2010 Som noen sa over her, legg ut en annonse e.l for å prøve å finne eieren. Vi, eller min mann greide å rive med seg fangeren til en parkert bil engang når han skulle rygge på en skikkelig kronglete parkeringsplass. Kunne ikke fallt meg inn at vi bare kjørte vekk derfra. Han gikk inn på senteret for å rope opp eieren til bilen, og jeg sto ute med bilen i tilfelle eier dukket opp. Etter 30 min ga vi opp, og hengte en lapp med tlfnr, navn & beklagelse til eier. Det var en søt, gammel dame som eide bilen. Hun var knust stakkars. Hun hadde veldig dårlig hørsel også, så hun hadde ikke fått med seg alle oppropene på senteret. Men bilen hennes ble ordnet den, uten tap for henne siden det gikk på oss
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2010 #20 Skrevet 30. januar 2010 Jeg har bumpet borti to parkerte biler, og begge gangene har jeg "gjort opp for meg". Ene gangen med en lapp på bilen, andre gangen måtte jeg drive litt detektivarbeid for å finne vedkommende. Og har også opplevd to ganger å ha kommet ut til store, flotte riper på min egen bil. Det er grisedyrt!!! Hva faen tenker du med, HI? Du BØR legge inn annonse i avisen så fort som råd er. Sånn oppførsel er totalt uakseptabelt!! Håper du lærer til neste gang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå