Gå til innhold

Hva synest dere om jentenavnet samira??

Anbefalte innlegg

Skrevet

synest dette var kjempefint jeg..aldri hørt om det egentlig...men leste en artikkel i dag og kom over det.=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes det er flott jeg :) Vet du betydningen av det?

Skrevet

Fant det :D Betydning venn, følgesvenn - i Afrika oversatt med 'vel utført'

Skrevet

Jeg blir alltid nysgjerrig hvilket annet land barnet har røtter i dersom det har et navn som er veldig "unorsk". Blir liksom litt skuffet når de er helnorske :-/

Nå vet jeg jo ikke hvordan det er med dere, men det er i hvert fall det jeg tenker om saken.

Men for all del - navnet er fint!

Skrevet

Fint navn men passer ikke til en helnorsk jente synes jeg.

Skrevet

Vet om 2 hunder som heter Samira, og sikkert 10 som heter mira....så derfor, litt hundete for meg, hehe:)

Skrevet

Jeg vet om en katt som het det :) fint kattenavn :)

Skrevet

Jeg har stelt en hest som heter Samira. Blir derfor feil i mitt hode;-)

Skrevet

Høres nesten litt indisk ut. :-)

Skrevet

Vår mellomste har ei "barnehagetante" som heter Samira. Hun er fra Pakistan. Nydelig dame på alle måter, så jeg har bare positive assosiasjoner til navnet. Men er enig med noen over her i at det ikke passer på ei heilnorsk jente!

Er noe med bildet du får i hodet når du hører navnet.... På samme måte som at trenden med at "gamle" navn du forbinder bare med eldre folk plutselig blir brukt på de små igjen..... Litt rart i starten....

Skrevet

Fint nok navn i seg selv sånn sett, men det blir teit hvis dere heter Hansen eller noe slikt til etternavn. Da høres hun mer ut som en importbrud.

Skrevet

Hihi.. Jeg tenker med en gang på hun Samara i The ring. Hun som kommer ut av tv'n. Er det da man har sett litt for mye på film? :)

Skrevet

Det er jo et arabisk navn, så synes det virker rart på et barn uten noen arabiske røtter. Litt som å kalle en heilnorsk jente Noor eller Fatima eller en heilnorsk gutt Ali eller Omer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...