Gå til innhold

Inspirert av tråd tildlere idag..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har barna deres vært aktive idag?

Skolebarna her går fram og tilbake til skolen hver dag, så det har eldste gjort.

Jeg og jenta har vært på byen, er jo ikke trim, men iallefall en del bevegelse og frisk luft:)

I ettermiddag spilte de DS en time. SÅ ba jeg dem skru av, og de gikk ut og lekte ute. Fikk da spise middag ute, jeg bare øste oppå hver sin tallerken inne, de syntes det er kjempestas. Var vel ute nesten to timer. Som er nok når det er så kaldt og de er forkjølet.. Så har de vært med og jobbet litt inne..

Så valgte de å se en film (en time) i stedet for barnetv ikveld.

Så jeg føler barna mine har vært slik vanlig aktive idag. Men klart hadde jeg ikke stoppet dem så hadde de kanskje spilt DS enda hehe:)))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I går var eldste i barnehagen frå 07.15 til 15.30. Var mykje ute som vanleg, og sikkert i 100 resten av tida :o)

Lille var heime med meg, leikte med dokka og kjøkkentingene sine om morgonen. Vi fekk besøk av mormor, besten og oldemor til brunch, og så gjekk vi ut etterpå. Det blei ein liten akebrettur, akte ned til veninna mi som var heime og passa småsøsken. Leikte der ei stund før vi akte heim igjen og sov eit par timar (begge to).

Mannen og eldste kom heim litt før fire, og frå halv fem til nesten halv åtte var eg og ungane i kyrkja (der dei ein gong i mnd har middag og moro for alle som vil). Då vi kom heim var det rett i seng for lille, eldste fekk spele data ein halvtimes tid før leggetid.

Ganske normalt aktivitetsnivå. Lille er ikkje så mykje ute no om vinteren, ho trivs dårleg. Men i går var det sol så då gjekk alt bedre :o)

Skrevet

I går hadde vesla skidag i barnehagen, og hadde vært ute omtrent hele dagen. Hun er av den typen som gråter fordi hun må inn... Storegutten og 2 venner spente på seg skiene og ba om toddy på termosen, og la i vei i lysløypa her. Så dro de til foreldrene til et vennepar av oss som har basseng (!) og badet halvannen time.

Jeg satt hjemme og spiste sjokolade......

I dag er mann og to barn på skitur, minsta har nettopp blitt hentet av farmor, og jeg er overlatt til meg selv og sjokoladen. Benet er litt bedre i dag, så jeg prøver å humpe litt rundt.

Skrevet

Nei vi skal bare ha en rolig dag idag, ungene mine gikk 1 mil på tirsdag og var aktive i 1 time med aking på idrettsskolen i 1 time, ellers har de gått til og fra skolen hver dag og hatt uteskole på skolen en dag denne uka så dem har vært veldig aktive hele uka. De trenger faktisk en hviledag nå, ute er det 12 minus nå også så da synes jeg det er litt for kaldt... men vi skal kansje en tur på kino etterpå da. Men imorgen skal dem i akebursdag om minusgradene ikke er over 10 grader da hos sine søskenbarn så da blir vi vel ute hele dagen tenker jeg. Det er foressten et tips til dere som har barn som har bursdag om vinteren noe mine ikke har, det er tredje gangen dem arrangerer akebursdag nå og det er kjempemorsomt :) Ake, grille pølser, drikke kakkao og få kvikklunsj og være ute å ha det kjempegøy... det er bare helt supert :) Alle har storkost seg hver gang, både liten og stor så det blir gøy.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...