Gå til innhold

Babybøker type "boken om meg" - dårlig mor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Baby i magen som snart kommer ut, og føler meg allerede som en dårlig mor. Grunnen er at jeg har to slike babybøker som jeg bare ikke orker tanken på å skrive i. Fikk den ene i gave og andre i "goboken" pakke. Der står f.eks. "dette tenkte vi da vi visste du var på vei". Hva skal man skrive hvis det absolutt ikke var planlagt og ingen var hoppende glad på det gitte tidspunktet?? Også skal man fylle ut diverse om barnerommet (innredning osv), og vi har slettes ikke innredet noe barnerom engang... +++ mye annet som ikke frister å sitte å fylle ut i det hele tatt.

Så disse bøkene har bare fått meg til å få dårlig samvittighet!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, mange latterlige bøker der ute! Jeg tipper at når ungen ser dagens lys får du lyst til å notere ned små viktige ting som skjer... første tann, første gang h*n griper etter en leke, første krabbesteg, første ord.. osv. ..

Jeg fikk også noen slike bøker i gave til fødsel og dåp... Det jeg har gjort, er å bruke dem som kladdebøker på en måte.. Noterer ned i full fart viktig og uviktig.. Hva han spiser på ulike aldre, for å huske senere, samt de hyggelige tingene... og så har jeg tenkt - senere en gang jeg får tid... til å lage et eget album med bilder og små notater om milepælene... og deretter kaste "kladdebøkene".. og, jeg gidder heller ikke å bruke tid på å skrive om hva jeg tenkte da jeg fant ut at jeg var graivd, hvordan jordmor var osv...

:-)

Skrevet

Nei absolutt ingen dårlig mor pga dette.

Jeg har tre sånne bøker og det er så mange teite forhåndskrevne setninger man skal svare på, de forblir blanke hos oss, passer ikke med vårt liv.

Men fyller inn de tingene som jeg føler var spesielle og som jeg gjerne vil huske, men i hverdagen er det ikke lett å skrive ned alt, men jeg tar mye bilder og på den måten husker jeg når ting har skjedd å fører det inn senere.

Skrevet

Syns ikke du skal føle deg som noen dårlig mor av den grunn!!

Jeg har ikke slike bøker til noen av mine, barnerommene de innreder vi når barna skal flyttes på eget rom etterhvert. Har aldri gjort det i forkant av fødsel.

Mine barn er etterlengtet og ønsket, men vi viser det på andre måter enn ved å skrive i slike bøker og lage barnerom evigheter før vi ville tatt de i bruk uansett!

Bare gi barnet ditt masse tid og kjærlighet når det kommer. Det er det som kjennetegner en god mor ;)

Skrevet

har tenkt det samme selv, mange ganger.

jeg er hjemmeværende firebarnsmor, og forferdelig glad i alle mine barn!! men hva er favorittfargen til barnet ?? vet barnet dette selv montro, er jeg dårlig mor som ikke vet dette om mitt barn?

hvordan opplevde du fødselen?? GRusom, smertefull og jo hold på å dø... men er så glad i deg skatten=) he he he...

Nei..til slike bøker. Godt poeng hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...