Brunost Skrevet 29. januar 2010 #1 Skrevet 29. januar 2010 på brødskiven, har dere smør/margarin eller ikke? Og hva er deres argumenter som ikke har smør/margarin på brødskiven? Har en diskusjon gående med mannen. Han liker ikke smør/margarin og er helt i mot dette på brødet. Jeg føler derimot det er litt vel hysterisk å ikke ha på smør i tillegg til at brødet selv om det er dagsfersk virker så tørt uten. Snakker da under pålegg man ikke smører på da. Eks salami, skinke, ost etc.
Den heldige eier av ett barn Skrevet 29. januar 2010 #2 Skrevet 29. januar 2010 Nei. Ingen spesiell grunn, vi har det bare ikke:)
Hikken Skrevet 29. januar 2010 #3 Skrevet 29. januar 2010 Jeg spiser ikke smør selv (*grøss*), men hvis jeg lager mat til frøkna med ikke-smøre-pålegg har jeg på smør i den tro at pålegget på magisk vis vil holde seg på skiven. Skjer aldri..
1mor3barn&1000ideer Skrevet 29. januar 2010 #4 Skrevet 29. januar 2010 Jeg bruker ikke smør selv, men barna får det fordi de trenger fettet rett og slett Har ellers en fettfattig kost, så smør syns jeg de trenger.
Verdens tøffeste mamma Skrevet 29. januar 2010 #6 Skrevet 29. januar 2010 Har det under skinke, ost osv, men ikke under smørepålegg som leverpostei, syltetøy, kremost osv.. Synes selv det er tørt uten. Derfor bruker vi smør..:-)
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 29. januar 2010 #7 Skrevet 29. januar 2010 bruker ikke så mey smør selv, men har en datter som siern møør og ost om du spørr hva hun vil ha på skiven, så som regel blir det smør her
Brunost Skrevet 29. januar 2010 Forfatter #8 Skrevet 29. januar 2010 Ser jo at mange bruker smør til barna selv om de ikke bruker det selv. Jeg bruker det på brødet selv å syns det er vanskelig og si nei siden jeg bruker det da. I tillegg så er jeg enig i at det ikke er det sunneste å ha på, men hvis man bruker en type som er laget av mye umettet fett så er det ikke så ille. De spiser jo begrensede mengder uansett. Slik ting er nå får de smør på hos meg og ikke hos pappan...
Ranveig R Skrevet 29. januar 2010 #9 Skrevet 29. januar 2010 Eg klarar ikkje å ete skjeve utan smør på (med mindre eg et f.eks. smøreost eller makrell i tomat), det blir så tørt. Mulig eg berre innbiller meg det, men det får våge seg. Ungane får smør på skjevene, begge et tidvis dårleg og er ganske tynne så vi blir anbefalt å få i dei litt feitt.
lille sprelle Skrevet 29. januar 2010 #10 Skrevet 29. januar 2010 plantemargarin er bare sunt så lenge det ikke blir for mye av det. Bruker det når jeg ikke har på smørepålegg
fjollefrua Skrevet 29. januar 2010 #11 Skrevet 29. januar 2010 her får mini skiver både med og uten smør... Kan ikke akkurat si han merker veldig stor forskjell på de uten, men han synes nok smør er godt for han digger brødskiver som bare har smør på og uten pålegg... Jeg spiser smør, ikke gubben... Bortsett fra på varme baguetter og varmt brød da...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå