PAVEEL Skrevet 29. januar 2010 #2 Skrevet 29. januar 2010 Er vel mange versjoner. Denne bruker jeg. Klappe klappe søte, dyppe dem i fløte. Først i sukker, så i vann, så kom det en gammel mann, som ville kaken prikke, med en liten gullstikke:)
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2010 #3 Skrevet 29. januar 2010 Det finnes flere versjoner, varierer litt fra landsdel til landsdel tror jeg.. Vi synger ihvertfall: Bake kake søte duppe den i fløte Først i sukker, så i vann så kom det en gammel mann som ville kaken prikke med en liten gullstikke. (vi prikker barnet i magen med pekefingeren på slutten)
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2010 #4 Skrevet 29. januar 2010 Bake kake søte, dyppe den i fløte. Først i sukker - så i vann, så kommer det en liten mann - som ville kaka prikke med ei lita gullstikke. Bake kake søte, dyppe den i fløte, Først i sukker - så i smør, så blir kaka god og mør. Og da kan alle smake på den gode kake.
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2010 #5 Skrevet 29. januar 2010 Æsj, den versjonen er så ekkel :S Vi synger også den, uten den delen med han gamle mannen som vil stikke noe i kaka te småen :S Svigermor har en veldig bra versjon som jeg alltid glemmer. Må få notert den ned. Det er noe smør og greier i den sangen. (Note to myself: Hør bedre etter når folk synger)
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2010 #6 Skrevet 29. januar 2010 Bake kake søte duppe den i fløte først i sukker, så i vann så kom det en gammel mann som ville kaken smake som *navnet på barnet* hadde baket.
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2010 #7 Skrevet 29. januar 2010 Takk for svar.. men da er det mulig jeg ikke kan melodien altså, for disse tekstene passer liksom ikke med rytmen jeg har i hodet.. Vanskelig å spørre etter melodi her inne da ;-) HI
Småsporvinj gjeng på tryne Skrevet 29. januar 2010 #8 Skrevet 29. januar 2010 Klappe klappe søte duppe den i fløte først i sukker så i vann så kom der en gammel mann som ville smake kaka som ....insert... hadde baka
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå