Gå til innhold

For lite i leie?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde IKKE betalt mer enn 4000 for en sånn sokkelleilighet som du beskriver!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke jeg heller! Er sikkert ei ung jente som ikke vet bedre som leier av hun her.

Skrevet

For å sette ditt spm i perspektiv, så leier vi ut ei nybygd 90 kvm leilighet til 6000, inkl. strøm

Skrevet

Spiller ingen rolle nå som du har inngått en avtale med henne. Du burde derimot vært litt mer spesifikk på antall dager hun er barnevakt for deg.

Vi leier ut leilighet utenfor Oslo på ca 50 kvm, stue med åpen kjøkkenløsning, to soverom og bad. Vi tar 7000 kr pluss strøm.

Ut gra det du beskriver pluss rabatten du har gitt hennes synes jeg det er rimelig. Høres mer ut som en hybel enn en leilighet.

Skrevet

Vel, ettersom dette ikke er godkjent som en leilighet (må ha eget kjøkken, ellers regnes det som hybel) engang synes jeg virkelig ikke at du bør ta noe særlig mer enn 4000 kroner.

Hva hvis det ikke hadde vært en så søt og snill jenta som bodde der? Ville du virkelig delt kjøkkenet ditt med hvilken som helst leieboer?

Og selv om du leier ut med møbler og div. Øker jo ikke dette verdien av "leieligheten".

Husk også at du ikke bare kan øke huseleien.

Se husleieloven!

Skrevet

Ennå mer perspektiv: Leier 130 kvm til 7000 i mnd. Har egen hage, terasse, uteplass forran huset, garageplass, 3 soverom, stooort KJØKKEN(!!!!) vaskerom, bad og alt er nyoppusset. Dette er ikke på landet heller!

Jeg synes ikke du kan ta 4000 for den leiligheten du beskriver engang jeg, det at du ikke har kjøkken der nede "ødelegger" alt for deg egentlig.

Ta opp et lite lån i banken din, bygg om vaskerommet til kjøkken, hvis det er sant det du sier så vil du tjene det inn på 2-3 mnd.

Skrevet

Syns seriøst det var mye jeg. Syns 3000 hørtes bedre ut.

Skrevet

Vil ikke akkurat si at det er høy standard når "leiligheten" kommer uten kjøkken.

Ville ikke betalt mer enn toppen 3000,- - uten å sitte barnevakt

Skrevet

Jeg synes ikke du kan ta mer i leie når det mangler kjøkken. For å sammenligne: 90kvm 4-roms leilighet med egen inngang, bad, kjøkken, hage, bod og vaskerom i kjeller, 5 min med buss fra Bergen sentrum: 6500 kr.

Leiligheten du beskriver har mange positive trekk, men det hjelper ikke når leieboeren må inn i din leilighet for å lage alle (ihvertfall varme) måltider. Det blir faktisk verre enn et kollektiv, da leieboere i et kollektiv er likestilte. Nå må hun inn til huseier sitt kjøkken... Aldri i verden om jeg ville ha bodd slik... Det hjelper ikke at hun har fått avslag for å sitte barnevakt, det er uholdbart at du ikke har ordnet kjøkken til henne. Jeg vet det ikke var de du spurte om, men det er umulig å ikke kommentere det, da det er såpass uvanlig.

Skrevet

Det er IKKE høy standard når det mangler kjøkken og mulighet for å sette inn egen vaskemaskin. Jeg bor i en av Norges dyreste byer, ville aldri betalt så mye for det du nevner. Høres ut som du leier ut en kjellerstude med bad.

Skrevet

Jeg ville ikke betalt mer, om jeg måtte dele kjøkken, ha utleiers håndklær/sengetøt i leiligheten og i tillegg sitte barnevakt. Setter du opp prisen nå kan du ende uten leieboer... :)

Skrevet

Enig med de over her som mener at hun betaler nok. Dessuten synes jeg det blir for dumt at du tenker på dette nå, når du for lengs har leget en avtale med jenta om dette. Blir alt for dumt å si det at hun må betale mer.

Og så kan det jo være at du blir uheldig med hvem som flytter inn etter henne. Hun kommer over ens med både deg og dine barn. Og hun er vel heller ikke i veien. Det kan hende virkeligheten blir noe annet om hun flytter.

Skrevet

5.000 er nok leie. Antakelig ønsker du bare én person der, og da hjelper det ikke at hybelen/leiligheten er stor.

Men du kan jo si til henne at

1) Nå trenger du ikke barnevakt så ofte lenger, så du vil gå tilbake til 5.000, og heller betale henne 500 hver gang du likevel trenger barnevakt.

og

2) Dersom hun synes 5.000 er for dyrt, kan hun finne en og dele med. Da vil du ha 6.000 av hovedleieboer, og så kan hun ta inn en del fra den andre.

(Best for deg å forholde deg til én person ang. leien).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...