Gå til innhold

For lite i leie?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg leier ut sokkeletasjen. Fullt møblert (møbler, lamper, sengetøy, håndklær etc) Leieboer trengte bare tannbørsten da hun flyttet inn.

Leiligheten består av soverom m dbl seng, skrivebord, skap hyller etc, stue med sofa og lenestoler, bord etc og tv, stort bad m badekar. Høy standard.

Det er ikke kjøkken der nede, men holder på å lage benk etc på vaskerommet, slik at det kan fungere som et enkelt kjøkken.

Hun bruker mitt kjøkken og vaskerom, service og alt annet.

Dette er inkludert strøm, kabel tv og bredbånd.

Jeg tok opprinnelig 5000 i leie, men etter leieboers ønske gikk jeg ned til 4000 mot at hun sitter barnevakt, noe som hun gjør kanskje en gang i mndn.

Nå synes jeg at dette er for lite i leie, hva synes dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor stor er leiligheten, og hvor i landet ligger den?

Skrevet

Det at du har mye privat inventar som er disponibelt for henne må jo nesten tas på depositum (sikkerhet i om det skal ødelegges) Når det gjelder slitasje så må du nesten regne med det uansett leie. Så får hun heller kjøpe nytt når hun sliter det ut. At det ikke er kjøkken trekker jo skrekkelig ned. Jeg ville aldri betalt (eller bodd) noe særlig uten det altså.

Så kommer det jo ann på kvm og beligenhet. Du må nesten utdype det litt mer. Leieboeren din bor der jo nesten som i et kollektiv, så jeg syns virkelig ikke du kan kreve mer i leie.

Skrevet

Rett utenfor Stavanger, mao kan en ta høy leie. Prismessig kan en sammenligne dette området med Oslo.

Ca 60 kvm inkl vaskerommet. Kun Stue, bad, gang og soverom ca 50 kvm.

HI

Skrevet

Du lider vel ingen nød? Hvis de ekstra 1000 ikke er nødvendig for deg, så ville jeg ha latt henne betale 4000. Høres jo ikke ut som den er så stor, siden det ikke er kjøkken.

Skrevet

4.000 er mer enn nok, utifra dine beskrivelser om hvordan hun bor.

Skrevet

Men hun betaler ikke for strøm, kabel tv eller bredbånd. Det betaler jeg.

Om jeg hadde hatt kjøkken der nede kunne jeg lett ha tatt 10-12000kr i leie. Sammenligner da med andre leiligheter i området.

Depositum har jeg ikke tatt, jeg stoler på henne, hun er forsiktig og ordentlig.

HI

Skrevet

Jo det er akkurat det jeg gjør... leier ut fordi jeg trenger inntekten.

Skrevet

Lett tatt 12 000,- i leie? Vi leier 80kvm rett ved stavanger sentrum. ingen huseier som bor rett over oss. Vi betaler 9500,-

Det at det er en sokkelleilighet trekker veldig ned. Ikke noe kjøkken? Syns nesten det er rart du tar noe som helst betalt skal jeg være ærlig. Hun bor jo i et kollektiv som annie nevner over meg her.

Skrevet

Her snakker vi HØY standard, og leil hadde blitt 75 kvm om jeg hadde leid ut alle rom med et kjøkken. Hun har bl.a egen hage, egen usjenert inngang.

Og som sagt inkludert møbler, hvitevarer, strøm, kabel-tv og bredbånd,- ja 10-12 000 kunne jeg lett ha tatt!

Sokkeletasje betyr ikke at det er en typisk kjelleleil. Hun har store vinduer og verandadør.

Er ikke kollektiv heller, hun har en etasje for seg selv, kommer kunn opp for å bruke kjøkken.

HI

Skrevet

Men du leier jo kun ut 50kvm, så hvorfor maser du om alt annet da?

Skrevet

For en idiot du er!

Du aner ikke hvorfor jeg må leie ut, er det noen som ikke er grådig så er det meg.

Skrevet

Hvorfor la du ut innlegg her egentlig? Du vil jo ikke høre på andre sine meninger.

Skrevet

4000,- er en bra pris med tanke på at hun ikke har eget kjøkken (upraktisk) og vil sitte barnevakt!

Skrevet

kan du ikke bare fikse et kjøkken da? det tjener du jo fort inn hvis du kan øke leieinntekten med 8000 pr måned. det er jo også skattefritt, så det burde banken være villig til å gå med på

Skrevet

Du har jo din egen mening, er heller ikke interessert i hva andre sier, hvorfor spør du?

Skrevet

det gir jo faktisk 96000kr netto ekstra i året. det er jo nesten ei ekstra årslønn! pluss at du får fradrag for et eventuelt lån du tar opp for å lage kjøkken der nede.

Skrevet

jeg vil ikke kalle det høy standard hvis det mangler kjøkken. kjøkken på vaskerom gir heller ingen høy standard

Skrevet

Om du mener at du lett tar inn 8 000 ekstra med kjøkken så hvorfor bygger du ikke et? Du tjener det jo inn på noen mnd!

Ellers hadde jeg ikke betalt noe mer om jeg måtte bruke kjøkken til huseier.

Skrevet

Eeeh jeg spør om folk synes det er for lite eller ok leie!

Ikke hvorvidt jeg er grådig eller ei!

Konstruktive svar takk!

HI

Skrevet

Ja skulle gjerne bygget et kjøkken, men det har jeg altså ikke råd til, det er derfor jeg må leie ut.

HI

Skrevet

Mye rare folk her inne, inkl. deg hi. Latterlig!

Skrevet

Men hvorfor i alle dager gnåler du så fryktelig om hvor høy standard denne lille fiseleiligheten uten kjøkken har? Det er IKKE høy standard når den mangler slike essensielle ting. Og at du har planer om å ordne det etterhvert har jo aboslutt ingenting med denne saken å gjøre. Du leier ut på lik linje med et kollektiv, så derfor er 4000,- aboslutt helt edruelig.

Skrevet

Du har jo fått konstruktive svar, men du vil jo ikke høre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...