Gå til innhold

El og mensen etter komplisert abort *lang*

Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg hadde først en sa i begynnelsen av september, var da ca 5 uker på vei og hadde en helt ukomplisert sa. Ble gravid igjen med det samme uten å ha en mens imellom. Da jeg trodde jeg var 7 uker på vei var jeg på ul og det viste et bittelite foster uten hjerteaktivitet som tilsvarte ca 5 uker. Jeg fikk ul en uke etter for å se om noe hadde skjedd, og det hadde det ikke, så da ble ma bekreftet. Det gikk ytterligere en uke for å se om kroppen ville ordne opp selv, noe den ikke gjorde.

14 november ok jeg cytotec tabletter og blødde kraftig et par uker. Etter dette blødde jeg på og av veldig mye. I julen tok jeg en graviditetstest for å se om hcg var ute av kroppen, men testen ble positiv. Var da inne på sykehuset og tok hcg prøver. Første var på over 200, 5 dager seinere var den på over 400, og 1 uke etter dette var den på over 300. Var på ul som viste at jeg hadde litt rester igjen, men legen mente jeg kom til å blø det ut av meg selv. Det gjorde jeg heldigvis, så 13 januar var hcg på litt over 100 og på ul så alt fint ut og det var ikke mer blødning.

Jeg har innimellom etter dette tatt graviditetstester og de har blitt veldig svakt positiv etter noen minutter, så svak at det nesten ikke var mulig å se streken. I går fikk jeg mensen. Har helt vanlig mens med menssmerter, og graviditetstesten er helt negativ. Det jeg nå lurer på er om jeg kan ha hatt eggløsning selv om jeg hadde veeeldig svak positiv graviditetstest. Hvis ikke, er det mulig å få mensen uten å ha el?

Jeg hadde bestemt meg for å vente til jeg hadde fått mensen tilbake før jeg starter prøvingen igjen ettersom jeg har hatt 2 aborter på rad. Men jeg er nå litt usikker på hva jeg skal gjøre ettersom jeg ikke vet om jeg har hatt el eller ikke. Tror dere det er "trygt" å starte prøvingen igjen så fort mensen er over? Eller bør jeg vente enda en syklus når jeg vet jeg har hatt både el og mens? Ønsker jo aller helst å bli gravid fortes mulig, men er samtidig veldig redd for å miste igjen.

Har en gutt på 2 år fra før. Det svangerskapet var helt ukomplisert. Jeg har blitt gravid på første forsøk alle 3 gangene jeg har prøvd, så er jo mulig det vil skje denne gangen også.

Fortsetter under...

Beklager, du har hatt en slitsom tid forstår jeg ;(...

vi har nog det ganska likt.

Då jag fortfarande blodde (også pga rester etter 2a cytoteckuren) hade jag el. Vet det fordi det var gynekologen på återbesöket som sa det. Og 2 uker etter besöket var det mens igjen. Eller...skulle nog varit det om det inte föll sig så at jag fikk utskraping just den dagen. Nåja..nu har jag precis haft min andra el, och den kom akkurat 28 dager etter den förra (som legen såg) og jag har alltid hatt akkurat 28 dagers syklus. Jag tror det är muligt at du og hade el innan denna mensen.

Jag har startat provingen i denna perioden, og alltså regnet mensen som borde kommit som "1 mens imellan" liksom. Men ibland undrar jag om jag borde väntat en månad till....hade ju ett kasst järnvärde efter allt blodande...men tenker som så at kroppen blir ikke gravid visst den ikke kan....og har ikke lust å begynna på pille när jag egentlig vill bli gravid..

Klurigt detta, men lykka till for deg!

klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...