Gå til innhold

Farging av håret

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan vi farge håret nå eller må vi vente? Har hørt litt forsjellige ting. Er det noen med kunnskap om dette her? En frisør kanskje? Nå tenker jeg på både frisørfarging og hjemmefarging.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har opplevd at frisør ikke vil farge håret når en er gravid pga at de ikke kan garantere for resultatet da. Men har jo og hørt om frisører som farger hår uansett,-så ikke godt å si :S

Skrevet

Jeg tenker mer på om det er farlig for babyen om jeg puster inn de sterke luktene.. Ingen som har hørt noe om det?

Skrevet

Bestevenninna mi er frisør, men hun bare klipper meg da mitt hår er umulig å farge i salong, MÅ bruke en eksakt farge.. :P

UANSETT, hun sier at det ikke er NOE farlig å farge håret på egenhånd i det hele tatt. Men resultatet kan bli anderledes enn det dere er vant til.

Skrevet

Jeg farget håret selv - og ble kjempefin, faktisk!! :)

Har ikke hørt at det er farlig, jeg bare passet på å lufte godt hele tiden mens jeg holdt på! :)

Skrevet

Hei hei, det er ikke farlig. Alle frisører skal ha avtrekk over arbeidsplassen som skal trekke bort mestparten av gassene. Og amn sitter jo ikke akkurat å sniffer inn gassene heller. Mange frisører er jo gravide på jobb! Jeg har nettopp både farget og stripet håret, det ble kjempefint o jeg er sikker på at babyen har det kjempebra :-)

Men dersom du er engstelig så kan du jo gå til en av frisørene som bruker økologiske farger.

Skrevet

Forbrukerrådet har avholdt en test av hårfarger. Et flertall av hårfargene inneholdt allergiframkallende stoffer.

Se: http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=176823

Når de fleste hårfarger inneholder allergiframkallende stoffer betyr det at det er vanskelig å unngå disse stoffene. En type hårfarge er imidlertid trygge er de økologiske hårfarger og de som er svanemerket.

Når mor får allergifremkallende stoffer på huden går disse stoffene gjennom huden og inn i mors blodbane, og som igjen går til fosteret. Allgergifremkallende stoffer for mor, er allergifremkallende stoffer for barnet. Mitt tips er å farge håret med økologiske eller svanemerkede hårfarger for å unngå at potensielle farlige kjemikalier!

Skrevet

Hei,

litt input på dette:

Eg var nettopp hos frisør og hadde denne bekymringa, for eg er knappe 6 veker på vei.

Med ein viss miljøbakgrunn tenker eg forsåvidt at det er nok ikkje (berre) eventuelle avgassar som ville vere bekymringa i forhold til hårfarge, men korvidt det er kjemikaliar som kan trekke inn gjennom huda i hovudbotnen.

MEN eg tenkte at om nokon (myndighetene) ikkje anbefalar å bruke hårfarge under graviditeten, så ville frisøren vere den første som visste det. Så eg spurde han.

Som han sa, han hadde i løpet av 25 år som frisør aldri fått høyre verken frå myndigheter eller produsentar av hårfarge at gravide ikkje skal bruke det. I dagens gjennomregulerte samfunn tenker eg at då kan det ikkje vere heilt krise å bruke - som eg har tenkt - ein eller toppen to gonger i svangerskapet.

Så her sit eg med nyfarga hår, og reknar med at sjøl om spiren ikkje skulle sitte denne gongen (heller), så er det neppe derfor!

Og om ein vil farge håret, men redusere faren (og bekymringa) for farlige stoff, er miljømerka produkt ei perfekt løysing!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...