Gå til innhold

har jeg nok melk??

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvordan vet jeg om jeg har nok melk?? ved sisite mating holdt vi på i fem timer før hun virket fornøyd og sovnet. jenta mi er 12 dager gammel. virker ikke som det kommer så mye når jeg pumper heller. men hvordan skal man vite?? setter pris på svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om kvelden har man ofte mindre melk enn på dagtid, da kanbabyen bli litt masete, og det er lett å bekymre seg.

Hvor mye som kommer når du pumper deg sier ikke nødvendigvis så mye om hvor mye melk man har. Det er ikkealle som får igang utdrivningsrefleksen ordentlig ved pumping, og ikke alle pumper som fungerer for alle.

Om du er redd for at du har for leite melk så kan du gå på helsestasjonen å veie henne feks en gang i uka en stund, for å sjekke at hun legger godt på seg. Du kan også veie henne rett før- og etter amming, så vet du hvor mye mat hun får i seg.

Huskogså at det gjerne tar litt tid før produksjonen kommer ordentkig i gang. Ikke bekymre deg så mye for det, det går seg somregel til, og skulle det bli nødvendig så er det ingen ting i veien for å suplere med litt mme ;)

Lykke til!

• 2 uker senere...
Skrevet

Hallo.

Ser det har gått en liten stund siden du skrev, men hvordan står det til?

Det å veie før og etter amming er IKKE å anbefale da det ikke gir et riktig inntrykk overhodet av hva babyen din får i seg. Husk at mm er veldig lett fordøyelig. Å stikke på helsestasjonen hver uke kan gjøre mer ugangn for dere enn gangn..Måtte bare si dette...Håper det går fint med dere allikevel.

Skrevet

takk for svar løvemamma :)

joda det går litt bedre... men går fortsatt med mange timer om gangen når vi ammer. men det går seg sikkert til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...